Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Wymiana łożysko wałka zdawczego

Dodane przez adrian19w1994 dnia 04-09-2012 20:13
#1

Witam wszystkich czytających temat.

W moim kingu padło łożysko wymienione w temacie, więc postanowiłem je wymienić, wyjąłem silnik i go umyłem z wszelkich zanieczyszczeń i położyłem go na stole w garażu i wziąłem się do pracy. Zdemontowałem głowicę wraz z cylindrem oraz rozrusznik i lewą pokrywę (patrząc od tyłu silnika, po przeciwnej stronie sprzęgła) i zostało mi do zdjęcia magneto. Tym się zajmę jutro bo nie mam ściągacza. Odkręciłem czujnik luzu, (chodzi mi o ten plastik w kablem) a pod tym ukazała mi sie śruba na imbus i mam z tym dylemat, czy muszę odkręcać tą śrubę na imbus czy nie (dalej mam na mysli ta śrubę pod czujnikiem luzu), bo muszę ściągnąć lewy karter.. Jeżeli jeszcze czegoś nie odkręciłem a musze to odkręcić żeby zdjąć karter to bardzo prosze o pomoc.

Z góry dzięki i pozdro.

Dodane przez mati95115 dnia 04-09-2012 20:20
#2

nie musisz ;p to jest przykręcony wodzik zmiany biegów ale on przejdzie lewym karterem

Dodane przez adrian19w1994 dnia 04-09-2012 20:29
#3

Dzięki mati95155, czyli zostaje mi do odkręcenia magneto. A będę musiał odkręcać prawą pokrywę silnika? (pokrywę sprzęgła)

Dodane przez patryczekk344 dnia 04-09-2012 20:38
#4

teoretycznie nie musisz ale wypadało by ponieważ łatwiej wyciągnąć wszystko. Przy próbie wyjęcia już wodzików i całej skrzyni i tak będziesz musiał ją odkręcić.

Dodane przez adrian19w1994 dnia 04-09-2012 20:48
#5

Czyli kosz sprzegłowy tez musze zdjąc? Bo myślałem że uda się wyciągnąć lewy karter jakos tam.

Dodane przez patryczekk344 dnia 04-09-2012 22:30
#6

lepiej rozbierz całość niż się bawić w połówki

Dodane przez klemens244 dnia 05-09-2012 01:14
#7

Adrian, pożyczyłem komuś z klubu ściągacz do magneta, bezpowrotnie. Podaj link, na który się zdecydowałeś, Rozpiętość cen jest imponująca.

Dodane przez adrian19w1994 dnia 05-09-2012 17:46
#8

klemens244 ja nie kupowałem ściągacza z allegro, byłem przed chwilą u znajomego mechanika i zeszło za pomocą młotka (dosłownie xd). Dzisiaj rozbiorę sprzęgło i przy okazji wymienię tarcze sprzęgłowe i jak zdążę to rozpołowię kartery. Większość potrzebnych części już kupiłem ale nie wiem co za haczyki siedzą w środku :P

Dodane przez KML_TDU dnia 05-09-2012 20:20
#9

Tez zawsze sciagam mlotkiem tylko rzeba bardzo uwazac bo latwo pogiac magneto ktore jest z naprawde miekkiego materialu zrobione, bo kiedys w romecie to tylko dupna brecha wielki mlot i magneto az latalo ale tam to była pożądna stal :D

Dodane przez adrian19w1994 dnia 05-09-2012 20:37
#10

Sprzęgło ściągnięte, zostało jeszcze zdjąć mechanizm biegów i kartery powinny się rozejść :P Jak zdjąłem pokrywę prawą to pod filtrem oleju było duuużo opiłków i różnych elementów zepsutego łożyska i tak się zastanawiam czy też mam rozkręcać pompę oleju żeby sprawdzić w jakim jest stanie i wgl czy jej nie ruszać?

Zapomniałem dodać że mój king ma przejechane 1600km z czego 6500km na 50cmm a 9500km na 72ccm.

Edytowane przez adrian19w1994 dnia 06-09-2012 18:50

Dodane przez adrian19w1994 dnia 06-09-2012 18:50
#11

Uszkodzone lozysko wymienione, okazało się że są jeszcze do wymienienia 2 (tzn to chyba były łożyska bo została z nich tulejka w karterze i pełno opiłków pod filtrem oleju) jedno w lewym a drugie w prawym karterze, takie bardzo małe. Jak to wymienię to zabiorę się za składanie tylko największy problem będzie z tymi biegami i wodzikiem zmiany biegów, moglibyście mi jakos wytłumaczyć jak to dobrze złożyc żeby dzialało? Lub może są jakieś schematy do tego.