Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Podłączenie świateł do akumulatora

Dodane przez FreeHouse dnia 03-10-2012 19:43
#1

Witajcie!
Jak był taki temat podajcie linka i mnie zjebcie, ale sprawa pilna. Mam w łosiu podłączone światła bezpośrednio do prądnicy, omijając akumulator. Chciałbym aby światła były podłączone przez akumulator. Jak to zrobić? Piszcie gdzie i najlepiej jakieś schematy albo zdjęcia.

Dodane przez kew dnia 03-10-2012 21:24
#2

A poco tu schematy; P wystarczy że znajdziesz te kable i podłączysz pod aku.

Dodane przez FreeHouse dnia 03-10-2012 21:28
#3

no to powiedzicie mi gdzie te kable, i które to, może akurat ktoś wie, bo szczerze mówiąc nie chce mi się na czuja iść robić ;p

Dodane przez kamil_gs dnia 03-10-2012 22:44
#4

rozłącz przewód żółty z iskrownika i część w wiazce podlacz do aku.

Dodane przez klemens244 dnia 04-10-2012 01:14
#5

No dobrze, a jak prądnica daje np.15 -15,5 V to ominiecie regulatora napięcia /przy zasilaniu jego bezpośrednim/ nie zasiarczy go ? Czyli inaczej nie zwali go na pysk w króciutkim czasie jego żywotności ? Regulator jest po to ażeby nadwyżkę woltów obciąć a nie po to ażeby puszczać ile prądnica da z siebie.

Dodane przez kew dnia 04-10-2012 15:56
#6

nie wiem jak u was ale u mnie ten regulator to jakby go nie było;P

Dodane przez KML_TDU dnia 04-10-2012 20:08
#7

Klemens ale przy podłączaniu świateł pod akum nie omijamy reglera tylko w miejsce w ktore normalnie dochodzil prąd z prądnicy podłączamy + z akuma, czyli regler zachowuje się tak jakby pradnica dawała mu równiutkie 12v i nic nie musi obcinać.

Dodane przez FreeHouse dnia 04-10-2012 21:01
#8

kamil_gs napisał/a:
rozłącz przewód żółty z iskrownika i część w wiazce podlacz do aku.


Jakiej wiązce? Której?

Dodane przez KML_TDU dnia 04-10-2012 21:26
#9

Poprostu do żołtego przewodu ktory idzie z cewek (przy silniku) do reglera mamy podłączyć + z akuma najlepiej ze stacyjki bo w inaczej swiatla będzie można właczyć nawet na wyciągniętym kluczyku. Oczywiście to że kabelek z cewki odpinamy jest jasne.

Dodane przez klemens244 dnia 07-10-2012 08:23
#10

No dobra chłopaki. Po kolei:
"Po prostu do żółtego przewodu który idzie z cewek (przy silniku) do reglera mamy podłączyć + z akuma najlepiej ze stacyjki bo w inaczej swiatla będzie można właczyć nawet na wyciągniętym kluczyku. Oczywiście to że kabelek z cewki odpinamy jest jasne".
Pytanie: Jak idzie ładowanie aku skoro żółty kabel wypinasz na stałe ?
KucaQ, podobne pytanie. Jak przebiega ładowanie po "odłożeniu" zółtego kabla z cewki na bok ?
NIE WIDZĘ TEGO ALBO COŚ TU JEST NIEDOPOWIEDZIANE. ZRÓBCIE W KOŃCU SCHEMAT I DAJCIE TU I W FAQ. BO TE RADY SĄ DLA MNIE NIECZYTELNE. JEŻELI SIĘ MYLĘ TO UCHYLAM PRZYŁBICĘ.

Dodane przez kamil_gs dnia 07-10-2012 09:25
#11

odpinając żółty światła, ładowanie jest z białego przewodu

Dodane przez klemens244 dnia 08-10-2012 11:50
#12

No i super uzupełnienie. Światła będą miały /chociaż niedługo, bo pojemność aku jest mała/ stałe napięcie pokrywające zapotrzebowanie odbiorników. Przynajmniej będzie można "rozgrzać" aku przez 5 sek. przed odpaleniem z rozrusznika.

Edytowane przez klemens244 dnia 08-10-2012 11:52

Dodane przez KML_TDU dnia 08-10-2012 15:07
#13

Klemens, w tym wypadku dobrym rozwiązaniem jest przełącznik dwupozycyjny bistabilny do którego wyjscia podłaczamy kabel idący do reglera a dodwoch wejść 12+ z aku i prądnica,dzieki temu mozemy wybrac sobie zrodło prądu i jesli zauwazymy ze spadek napiecia jest na tyle duzy ze swiatła przygasają to mozemy sobie spowrotem wrocić do zasilania z prądnicy.

Dodane przez klemens244 dnia 08-10-2012 19:33
#14

No tak i ostatnia kwestia w zdaniu jest super logiczna. Zwłaszcza, że mam H4 55/60 W, ale na pozycyjne i lightbary 2 x 10W jest O.K. rozwiazaniem.

Edytowane przez klemens244 dnia 08-10-2012 19:38