Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Rozładuwuje aku

Dodane przez mattikostek dnia 28-03-2013 10:25
#1

Siemka mam problem a mianowicie kupiłem dwa dni temu nowy aku założyłem odpalił wszystko ładnie po dwóch dniach aku padł adpalił na nim pare razy i aku jest całkowicie padnięty może mi ktos powiedzieć co może mi rozładowywać aku dodam że nie mam świateł podłączonych przez aku tylko standardowo prosze o pomoc

Dodane przez Kompozytor dnia 28-03-2013 10:37
#2

a gdzie stoi ten motor z akumulatorem ?

Dodane przez mattikostek dnia 28-03-2013 10:40
#3

w garażu..

Dodane przez Kompozytor dnia 28-03-2013 10:44
#4

a czy nie jest tam bardzo zimno? bo mi wcześniej jak było bardzo zimno w garażu też się rozładował i dałem go do normalnej temp naładowałem i jest OK

Dodane przez mattikostek dnia 28-03-2013 10:48
#5

ale to był nowy aku i dodał że żelowy więc nie powinien może być jakiś powód w elektryce co powoduje rozładowanie aku??

Dodane przez Kompozytor dnia 28-03-2013 10:58
#6

może coś z akumulatorem a z wcześniejszym też tak miałeś?

Dodane przez mattikostek dnia 28-03-2013 10:59
#7

tak właśnie myślałem że aku jest już to kitu i kupiłem nowy ale z nwym dzieje się to samo

Dodane przez Kompozytor dnia 28-03-2013 11:20
#8

naładuj go ostatni raz jak się znowu rozładuje to do sklepu i oddać albo na wymianę jeśli się da

Dodane przez Kropa dnia 28-03-2013 12:24
#9

sprawdź miernikiem, czy jest ładowanie, bo jak nie będzie, to akumulator będzie padał.

Dodane przez mattikostek dnia 28-03-2013 16:04
#10

jest ładowanie bo po przejechaniu 10 km odpalił od aku normalnie

Dodane przez kamil_gs dnia 28-03-2013 16:20
#11

ewidentnie jest to wina instalacji a nie baterii jak to twierdzi kolega kompozytor. Może być ciężko określić gdzie jest przyczyna. Z akumulatora są tylko : kierunki,klakson i rozrusznik, gdzieś w nich jest przyczyna podejrzewam, ale dokładnie gdzie to ci nie powiem ;)

Dodane przez Kompozytor dnia 28-03-2013 16:40
#12

Ja nic nie twierdze ja tylko powiedziałem 1 rzecz z kilku która na obecną chwilę wydawała mi się najbardziej prawdopodobna.

Dodane przez KML_TDU dnia 29-03-2013 00:37
#13

Och ile razy mam prosić żeby ci co się nie znają się nie wypowiadali?? Wprowadzacie tylko zamęt.

A co do samego problemu, to najpierw sprawdź ładowanie, czyli na odpalonym silniku multimetr ustawiasz na pomiar napiecia (20V prądu stałego na pokrętle multimetra) i przykładasz jego przewody do klem akuma (jak pokaze ok. 13-13.5 na średnich obrotach to będzie ok).
Jeśli ładowanie jest dobre to trzeba sprawdzić czy jakieś odbiorniki pobierają prąd kiedy kluczyk jest w pozycji OFF, żeby to zrobić to odpinasz jedną kleme z akuma, bierzesz multimetr i ustawiasz go na pomiar natężenia czyli amperow (10A na pokrętle) i wpinasz go szeregowo miedzy kleme a akum, to powinno pokazać czy jakiś prąd płynie wtedy w układzie, jeśli tak to trzeba znależć odbiornik ktory pobiera prąd.
Jeśli nic nie pobiera prądu to wynikałoby z tego że akum jest wadliwy.
Mozesz go jeszcze sprawdzic w taki sposób ze naladujesz go do pełna prostownikiem i potem przez powiedzmy 5 godzin (bez podpinania do aku) bedziesz monitorował jego stan, jeśli napiecie będzie drastycznie spadać to aku jest wadliwy.