Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Odpalenie "na krótko"
Dodane przez Zero dnia 27-05-2013 17:39
#1
Witam, nie wiem czy dobrze nazwałem temat, ale mam pytanie. Otóż posiadam chiński motocykl o pojemnośći 125 (Pionowy Cylinder)
i skopaną doszczętnie elektryką. Co muszę podłączyć żeby go z pycha odpalić ? Posiada on taki iskrownik:
http://allegro.pl...09010.html
Moduł, regulator napięcia mam, będzie pasować do niego cewka z łosia ? Pokazałby ktoś na jakimś schemacie co muszę podłączyć i gdzie, żeby go uruchomić ? Chodzi mi tylko o to, żeby odpalił. (Żadnych świateł, stacyjek, itp.)
Będę wdzięczny ;]
Ewentualnie co muszę zrobić, żeby spasować tam elektryke z quada/łosia ?
Edytowane przez Zero dnia 27-05-2013 17:47
Dodane przez szymo_97 dnia 27-05-2013 18:11
#2
Potrzebujesz kostkę od modułu zapłonowego (tej do której się wpina moduł) i postępujesz dalej wg. moich wskazówek.
Od silnika kabel niebiesko-biały i czerwono-czarny podłączasz do modułu (kolorystycznie), zielony kabel od silnika podpinasz gdzieś pod masę. Dwa pozostałe kable od silnika (żółty i biały/różowy) zostawiamy w spokoju, gdyż nie są one potrzebne do zapłonu. Następnie kabel żółto-czarny z modułu połączamy pod kabel żółto-czarny z cewki (pasuje cewka z łosia), a zielony kabel z modułu do masy, podobnie jak zielony kabel z cewki.
W tym momencie mamy zapłon cały czas na "ON". Jeżeli będziesz chciał zgasić silnik to bierzesz piąty kabel od modułu "czarno-biały" i dotykasz nim do masy.
Łap jeszcze schemat pinów w module, to powinno Ci pomóc zrozumieć jak to działa :D
http://www.eaglet...ticle_id=5
Elektryka z łosia ogólnie jest ta sama, myślę, że musiałbyś jedynie poprzerabiać kostki (od zegarów, stacyjki, przełączników itd.), ewentualnie poprzedłużać kable jak będą za krótkie do crossa :P
Powodzenia! :D
Edytowane przez szymo_97 dnia 27-05-2013 18:17
Dodane przez kamil_gs dnia 27-05-2013 19:49
#3
Tak teraz pomyślałem że wystarczy tylko cewka i przewód WN, a dokładniej to: czerwono-czarny i zielony do cewki bezpośrednio z silnika i powinien odpalić, bo mniej więcej tak jest w motocyklach starego typu. Gaszenie można zrobić włącznikiem na którymś z tych przewodów :)
Dodane przez szymo_97 dnia 27-05-2013 20:28
#4
Nie, nie da rady. W starszego typu motocyklach jest zupełnie inny zapłon, ale nie będę się już rozpisywał na ten temat... Musi być moduł, bo jakby go nie musiało być to by go nie stosowano :)
Dodane przez Zero dnia 27-05-2013 21:26
#5
Wielkie dzięki ;] Jutro spróbuje :D
Pomyliłeś się to nie Cross, tylko baza na choppera ;]
Takie cóś:
http://tablica.pl...075a19c2a9
Edytowane przez Zero dnia 27-05-2013 21:27
Dodane przez szymo_97 dnia 27-05-2013 21:54
#6
No dobra, nieważne czy cross, czy chopper. Jeżeli iskrownik, cewka, moduł i świeca u ciebie jest dobra to musi zadziałać mój sposób :)
Dodane przez klemens244 dnia 28-05-2013 03:12
#7
No , no, no. Ciekawy temat. Moduł musi być w Twoim układzie. On zastępuje młoteczek i kowadełko z wyprzedzeniem i podaniem iskry. Panie kamil to było w komarach na pedały, gdzie był sam prosty iskrownik. Tu moduł zasilany jest poprzez kabel czarno-czerwony, a iskra bierze się ze stratora /czujnika Halla/kabel niebiesko biały. Ten strator zastępuje młoteczek i kowadełko. System stosowany powszechnie w samochodach. Zero c.d: Układ 6-o cewkowy jest jak najbardziej O.K., moduł weź od choperka. Szymo podał Ci jak na patelni wszystko b.jasno. Regler w Twoim przypadku sobie odpuść, bo on zamienia prąd zmienny na stały do doładowania aku, no i te 12,5 - 13,8 V daje na aku. Kable żółty i biały też odpuść /zasilanie świateł prądem zmiennym/. I wio, koń pojedzie. P.S. W tym układzie zapali Tobie na pych, ale TEŻ
z kopniaka.
Edytowane przez klemens244 dnia 28-05-2013 03:15
Dodane przez Zero dnia 28-05-2013 14:22
#8
Napisałem, że na pych, bo nie mam kopniaka :mrgreen:
Dodane przez Zero dnia 28-05-2013 19:06
#9
Coś mi się nie zgadza. Mam inne kolory kabli przy modlue. Przejmować się tym czy podpiać według schematu ?
Tak to wygląda.

Edytowane przez Zero dnia 28-05-2013 19:09
Dodane przez szymo_97 dnia 28-05-2013 20:08
#10
Wiesz co? Ciężko stwierdzić, nie miałem styczności z takim modułem. Lepiej jakbyś mógł skołować ten z łosia.
Albo próbuj tym, najpierw wg schematu, a jak nie będzie iskry to dalej będziemy się zastanawiać.
W końcu jest to tylko 5 kabli, z czego zielony to na 100% masa, więc nie jest aż tak dużo kombinacji w jakiej można podłączyć te kable :P
Edytowane przez szymo_97 dnia 28-05-2013 20:09
Dodane przez Zero dnia 28-05-2013 21:01
#11
Mam nowy moduł z łosia, leży ze 3 lata, ale raczej sprawny. Co do tego modułu to albo nie sprawdziłem jakiejś kombinacji albo jest po prostu walnięty. Nie ma iskry. (Świeca dobra na 100%, sprawdzana w quadzie 250cc). Jutro sprawdze ten z łosia.
A gdybym przeciągnął całą instalacje z quda (110cc) to raczej wszystko by się zgrało, no nie ?
Edytowane przez Zero dnia 28-05-2013 21:18
Dodane przez szymo_97 dnia 28-05-2013 22:36
#12
Raczej tak.
Dodane przez klemens244 dnia 29-05-2013 06:56
#13
Zero: Podłącz ten moduł 4+2 wg. schematu, który dał Ci Szymo. Jeżeli moduł nie jest walnięty to spokojnie odpalisz.Tak jak chłopaki piszą moduły /nowe/ są RÓŻNEJ chińskiej jakości. Co do instalacji: spoko, będzie pasowała, ale jeszcze modernizuj tę którą masz. Nawet za cienki kabelek mógł Ci sie spalić, ale cierpliwości i dojdziesz. Jak chcesz to dam Ci schemat elektr. do quada, wg którego instalacje do niego założyłem nową. Dam Ci na gg, albo na maila, bo znowu dostanę ostrzeżenie jako spamer/wyjadacz niosący lewą łapę do góry dla ludzi wolnych, ale myślących.
Dodane przez Zero dnia 13-09-2013 10:41
#14
Witam, po dłuższej przerwie. Panowie, cały czas mam problem z tym motocyklem. Ostatnio jeździł na instalacji z quada 250cc, ale przeskoczył mi łańcuszek rozrządu i coś sie stało z zaworami. Elektryka wróciła do quada, ale próbując podłączyć i oryginalny moduł, i ten z łosia/quada nie ma iskry. Prąd nie dochodzi nawet do cewki. Wszystko podłączone tak jak mówił szymo. Jakieś pomysły ? Dodam też, że jeśli podłączam sam moduł z quada 250 też nie ma iskry. Zapomnialem dodać na początku, że od iskrownika oprócz kabli, wychodzi taka kostka, która u mnie aktualnie wisi. Czy przymocowanie jej do ramy jest czymś kluczowym przy odpaleniu silnika ?
http://allegro.pl...03049.html O tę czarną kostke mi chodzi.
klemens244, jeśli posiadasz jeszcze takowy schemat, mógłbyś mi przesłać go na GG ? Numer: 37871025. ;]
Edytowane przez Zero dnia 13-09-2013 10:44
Dodane przez Zero dnia 13-09-2013 17:51
#15
Właśnie zauważyłem, że impulsatora nie ma przy samych cewkach tylko jest na tym kablu. Jest podłączony gdzieś pod stator, ale wystaje z silnika i puki co luźno wisi. Wątpie ale spytam, czy on nie musi być podłączony do masy ?