Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Pytania co do chłodnicy...

Dodane przez infermus dnia 05-06-2013 22:01
#1

Witajcie, nie tak dawno kupiłem sobie chłodnicę od juszczaka i mam kilka pytań:
1. Po co są 2 blaszki w zestawie?
2. Czy jak dmuchnie się w chłodnice to powietrze powinno tak ciężko przechodzić?
3. W zestawie mam jeszcze 2 jakby śrubki do zamocowania do węży i chłodnicy lub adaptera, ale one tam nie pasują, o co chodzi?

Dodane przez infermus dnia 05-06-2013 22:39
#2

Ok, to spoko.
Dzisiaj z tatą to rozkręcaliśmy żeby sprawdzić czy wszystko jest ok i oczywiście śruba do chłodnicy krzywo nakręcona i połowę gwintu diabli wzięli :/

Dodane przez klemens244 dnia 06-06-2013 09:11
#3

1. j.w.
2. Po rozebraniu chłodniczki widać wytłoczki z gum /uszczelki gumowe z prowadnicami na poszczególne żeberka. Z jednej strony jakość UE, a od spodu chinole. Ostry nożyk w łapę i dokrojenie jakości UE. Po tej naprawie, jak dmuchnę lekko to bez ŻADNEGO oporu powietrze wychodzi z wylotu. Pompa olejowa chyba by się zarżnęła, a przewód elastyczny tłoczny /do chłodniczki/ rozp... by się na amen. Zastosowałem przewody paliwowe, niebieskie z siateczką plastikową wtopioną w tę rurkę. W zimie te fi 6 nie wchodziło. Teraz z dużym /i dobrze/ oporem są przewody na swoich miejscach. Zaciski skrętne nawet byłyby niepotrzebne, ale są na swoich miejscach. Temperatura na wlocie chłodnicy nie osiąga 80 st. C, bo bimetal /czujnik temperatury/ nie uruchamia wentylatorka chłodnicy /adaptacja z komputera/.
3. Enigmatyczne tłumaczenie D. Juszczaka nie dotyczy silnika z choppera.

Edytowane przez klemens244 dnia 06-06-2013 09:12

Dodane przez infermus dnia 06-06-2013 14:03
#4

klemens czyli uszczelka ma po prostu za mały otwór na olej, tak?

Dodane przez klemens244 dnia 06-06-2013 16:48
#5

Tak, ale uszczelki, które są nad radiatorem/chłodnicą/ i pod spodem. Spokojnie możesz odkręcić 6-ć szt. nakrętek M4 i rozebrać to. Sam zobaczysz jakie jest dławienie w tychże uszczelkach gumowych. Szok i zawał serca będziesz miał ze śmiechu. Dokręcaj te nakrętki równomiernie i przemiennie, ażeby prawidłowo ułożyły się i przylegały do chodniczki. Otworów masz dużo , łączą one poszczególne lamele składowe chłodniczki. Ludziska myślą, że to chodnica bloku silnika na "borygo". W sumie niewielka różnica przy tym brzdącu, ale masz super wychłodzenie oleju, czyli tym samym silnika. Nie ma strachu, że przegrzejesz olej i straci on właściwości lepkości i smarujące.

Dodane przez infermus dnia 06-06-2013 17:26
#6

Dobra, dzięki.
W tym tygodniu się tym raczej nie zajmę, bo w następnym lecę na wycieczkę i cały tydzień mnie nie bedzię, a jak wrócę to znajdę temat i do roboty.
Masz pomógł