Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Wielki problem ze sprzęgłem!!!

Dodane przez grimm33 dnia 27-06-2013 20:05
#1

Witam.
Trzy dni temu rozkręciła mi się nakrętka kosza sprzęgłowego. Oczywiście po przypchaniu motoru, rozkręciłem i zobaczyłem że zabezpieczenie nie utrzymało nakrętki. Kupiłem nowe zabezpieczenie złożyłem wszystko z dziadkiem który się zna na rzeczy i po przejechaniu 40 m się znowu rozkręciło. Rozkręciłem złożyłem i znów to samo gdy sprzęgło spadło 4 raz dałem se spokój i oczekuję pomocy z waszej strony :D.

Dodane przez grimm33 dnia 27-06-2013 20:54
#2

Jak składałem po wymianie biegów to nie dałem przejechałem ok 1000 km, ale teraz dałem i dobrą stroną

Dodane przez wujek dnia 27-06-2013 20:59
#3

Moze zakontruj to.

Dodane przez grimm33 dnia 27-06-2013 21:07
#4

Nie ma miejsca na kątrę ale, moim zdaniem zabezpieczenie puszcza tylko dlaczego??
Jak jest sprężynka na tym dekielku od sprzęgła na cztery sróbki to ona ma iść do sprzęgła czy w stronę dekla??

Edytowane przez grimm33 dnia 27-06-2013 21:18

Dodane przez szymo_97 dnia 27-06-2013 21:18
#5

Przestudiuj dokładnie ten poradnik.
[img]http://www.eaglets.pl/forum/viewthread.php?thread_id=3699&pid=58410#post_58410[/img]

Jeżeli nie znajdziesz swojego błędu to sytuacja jest naprawdę dziwna.

Za każdym razem łamał się ten ząbek?

Dodane przez grimm33 dnia 27-06-2013 21:20
#6

Ząbek się prostuje lub urywa dlatego musiałem kupić nowe zabezpieczenie.
Jak jest sprężynka na tym dekielku od sprzęgła na cztery sróbki to ona ma iść do sprzęgła czy w stronę dekla??

Edytowane przez grimm33 dnia 27-06-2013 21:22

Dodane przez szymo_97 dnia 27-06-2013 21:28
#7

Sprężynka do sprzęgła, a tulejka do dekla, ale myślę, że to nie ma wpływu na odkręcanie się sprzęgła.

Dodane przez grimm33 dnia 27-06-2013 21:30
#8

To mam jedną rzecz źle ale czy sprężynka nie wpadnie do otworu w wale??
http://www.madass...repair.pdf
Zobacz 66 stronę drugie zdjęcie. Czy tam ta "podkładka" ma być szerszym do sprzęgła czy do karteru?? I czy to ma jakieś znaczenie??

Edytowane przez grimm33 dnia 27-06-2013 21:33

Dodane przez szymo_97 dnia 27-06-2013 21:40
#9

grimm33, chyba mnie nie zrozumiałeś.
Tam jest najpierw jedna tulejka, która zabezpiecza żeby sprężynka nie wpadła, potem jest sprężynka i dopiero potem kolejna tulejka :)

Nie mogę otworzyć tego linku co podałeś.

Dodane przez grimm33 dnia 27-06-2013 21:42
#10

To ja pójdę i nakręcę to co jest u mnie i wstawię filmik. Tylko muszę znów wszystko rozebrać. Wejdziesz za jakąś godzinkę??

Dodane przez szymo_97 dnia 27-06-2013 21:45
#11

Tak, będę (o ile nie zapomnę).

Dodane przez grimm33 dnia 27-06-2013 23:05
#12

To ja idę. Jutro zakończenie roku i chciałem motorem pojechać jak zwykle :D
http://imageshack.../ly5i.jpg/
Film właśnie się ładuje na youtube
http://www.youtub...e=youtu.be

Dodane przez krysiak115 dnia 27-06-2013 23:58
#13

Człowieku rozbierałeś sprzęgło ,a nie patrzyłeś jak było ustawione ?

1. Dobra, więc tak ta tulejka co pokazujesz na początku musi być tym wyżłobieniem do ciebie czyli do zewnątrz i na nią nakładasz zębatkę.

2. ta sprężynka musi być tak jak to zrobiłeś na filmiku przy drugim podejściu , tak jak pokazałeś to w 40 sekundzie filmu.

Edytowane przez krysiak115 dnia 27-06-2013 23:59

Dodane przez grimm33 dnia 28-06-2013 06:53
#14

Ja już to 5 razy rozbierałem i mam mętlik w głowie.
Złożyłem właśnie tak przed chwilą i spadło nawet na 3 nie wrzuciłem.
http://sklep.almo...7f69c7.jpg
NA tym schemacie jest wszystko narysowane tylko mnie zastanawia część nr 3 nigdy jej nie miałem ma jakieś znaczenie??

Edytowane przez grimm33 dnia 28-06-2013 06:59

Dodane przez szymo_97 dnia 28-06-2013 07:42
#15

Jak ci sprzęgło działa jak nie miałeś tej tulejki?
Sama sprężynka dociskała do dekla? Musiałeś gdzieś to zgubić, na pewno to było seryjnie.

Tak czy inaczej... To nie ma wpływu na odkręcanie się sprzęgła.

Dodane przez Toman94 dnia 28-06-2013 12:32
#16

Przecinak,młotek i do kręć je na maxa.

Dodane przez grimm33 dnia 28-06-2013 16:43
#17

Na 100% nigdy nie widziałem takiej tulejki w moim motorze a sprzęgło działało i działa jak jest zakręcone bez tej tuleji.
Już dokręcałem na maksa.
Idę rozebrać sprzęgło i zobaczę może coś w środku nie gra.
Już wiem gdzie jest tulejka :D
Tulejka siedzi na stałe w tulejce którą się wkłada do pokrywy sprzęgła xD
Sprzęgło rozebrałem i złożyłem.
Wpadłem na pomysł przewiercenia nakrętki oraz sprzęgła co też uczyniłem i skręciłem nakrętkę i sprzęgło sróbką 3 mm.
Po odpaleniu i wyjechaniu z podwórka sprzęgło znów spadło.
Rozebrałem i widzę że sprzęgło się odkręciło razem z nakrętką i śróbką.
Więc co jest nie tak??

Dodane przez kamil_gs dnia 28-06-2013 18:04
#18

wygląda to na zbyt słabe przykręcenie lub zjechany gwint i po prostu nie trzyma ;)

Dodane przez grimm33 dnia 28-06-2013 19:04
#19

Zobaczyłem na internecie nowe sprzęgło i zauważyłem że w środku "frezy" przechodzą przez całe sprzęgło. A u nie jest tak równo zjechane że w ogóle nie widać że tam były kiedyś "frezy".
Muszę kupić nowe sprzęgło.
Temat do zamknięcia.