Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Problem z Bartonem po zmianie na 72

Dodane przez infermus dnia 09-08-2013 19:31
#1

Witam!
Problem jest następujący:
Dzisiaj gdy mechanik złożył silnik do kupy i odpalił zapalił za pierwszym razem wszystko ok, ale gdy chcieliśmy zwiększyć obroty, silnik zaczął głupieć.
Zachowywał się tak jakby wraz ze zwiększeniem obrotów coraz bardziej się dusił, a przy kresie możliwości nawet strzelał.
Gdy inne dysze i regulacji nie przyniosły efektów, mechanik wymontował z junaka 50ccm gaźnik 20PZ i wsadził do mojego i nie przyniosło to skutków, podczas jazdy testowej barton nie chciał jechać więcej jak 40km/h, jednak na 100% nie jest to wina blokady, bo na 50-tce szedł ładnie.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Infermus

Dodane przez matrix dnia 09-08-2013 20:02
#2

rozrząd? Zawory?

Dodane przez Sszakal dnia 09-08-2013 20:35
#3

moduł zapłonowy wymień. mój też świrował a na nowym module było ok. możliwe też przebicie gdzieś zobacz fajke itp. kable iskrownik wszystko co związane z iskrą. ale na 90% iskrownik do wymiany. potarguj sie z mechanikiem żeby zbił z cceny za tą awarie

Dodane przez szymo_97 dnia 09-08-2013 20:37
#4

Powiem tyle.
Uciekaj od "mechanika", który nie umie zrobić tak banalnej rzeczy jak wymiana góry silnika...
Z tego co tu piszesz bardzo prawdopodobne, że źle ustawił on rozrząd (prawdopodobnie o jeden ząbek do dołu, skoro strzelał - opóźniony zapłon)...
Zajmij się tym sam, to naprawdę nie jest wcale trudne.
Jakbyś potrzebował jakiś rad to daj mi znać na Gadu-Gadu 2048153020481530

Możliwa jest też sprawa cewki, świecy, czy modułu, ale skoro na 50cc było git to tu nagle się to nie zepsuło przecież. Masz tą samą świecę, cewkę i moduł, które były w 50cc?

Edytowane przez szymo_97 dnia 09-08-2013 20:39

Dodane przez infermus dnia 09-08-2013 20:56
#5

Wiecie co, może to jednorazowa wpadka, albo coś, bo niedawno składał 70-tkę i chodziła bez gadania.
Moduł zapłonowy raczej odpada skoro dojechałem na 50-tce do serwisu.
Rozrząd może zapomniał ustawić, albo źle ustawił, ogólnie dobry mechanik, już 2 lata u niego na serwis jeżdżę.
szymo póki co nie ustawię sam rozrządu z 1 prostego powodu:
Barton stoi w serwisie, bo jechał 40 i nie szło jechać szybciej, a 20 km to nie spacer do sklepu :/

Dodane przez bikeboy dnia 09-08-2013 21:30
#6

moim zdaniem szymo ma racje że rozrząd jest źle ustawiony

Dodane przez szymo_97 dnia 09-08-2013 21:36
#7

Ogólnie robisz tak.
Odkręcasz dwie chromowane nakrętki na pokrywie magneta, ustawiasz cechę T.
Odkręcasz okrągły dekielek na głowicy (śrubą po drugiej stronie głowicy) i widzisz zębatkę rozrządu.
Musi się zgadzać kropka na zębatce z wcięciem w głowicy.
Wg. mnie masz przestawiony (opóźniony) zapłon o jeden ząbek.
Odkręcasz 3 śruby na których się trzyma zębatka i ustawiasz ją w takie pozycji, żeby na wzierniku przy magnecie była cecha T, a tutaj kropka na zębatce zgadzała się z wcięciem na głowicy.

Jak będą problemy to służę pomocą. :)

Dodane przez infermus dnia 10-08-2013 07:48
#8

Szymo kurde czytaj porządnie :P
Piszę że moto stoi u mechanika, i tego nie zrobię teraz.
Dzisiaj do niego zadzwonię i spytam o ten rozrząd.

Dodane przez szymo_97 dnia 10-08-2013 08:42
#9

No tak, na szybko czytałem i nie doczytałem :)

Ale będziesz wiedział już na przyszłość co i jak :D

Dodane przez infermus dnia 10-08-2013 10:49
#10

Właśnie gadałem z mechanikiem i mówi że rozrząd jest ustawiony, więc nie wiem co to może być.

Dodane przez szymo_97 dnia 10-08-2013 11:02
#11

A włożona jest stara świeca, czy ta którą dołączyli do zestawu.
Mógłbyś włożyć starą i zobaczyć.
Jeszcze jedna kwestia.
Może mechanik włożył tłok do góry nogami?

Dodane przez infermus dnia 10-08-2013 11:37
#12

Świece była nowa, bo ale to nic nie zmieniło, tak samo chodziło na starej i na nowej.
Tłok do góry nogami?! On by wtedy zapalił?
Raczej odpada, bo już złożył kilka 70-tek i bez problemu chodziły na każdych obrotach.

Dodane przez szymo_97 dnia 10-08-2013 11:44
#13

Nie wiem czy by opalił, czy nie, bo ja nigdy nie miałem do czynienia ze źle włożonym tłokiem.
Jedno jest pewne. Mechanik gdzieś popełnił błąd i mówienie, że złożył kilka 70tek i chodzą w tej chwili go nie usprawiedliwia, bo twoja nie chodzi. Zabierz moto od niego i posprawdzaj jeszcze sam rozrząd, luzy zaworowe itd.

Dodane przez infermus dnia 10-08-2013 11:46
#14

No tak :/
Poczekam do Poniedziałku, jak nie złoży to zabieram moto.

Dodane przez szymo_97 dnia 10-08-2013 12:12
#15

Można z ciekawości zapytać ile mu zapłaciłeś (nie licząc kosztów części, sama robocizna)?

Dodane przez infermus dnia 10-08-2013 12:30
#16

60 zł, ale jeszcze nie zapłaciłem, jak zrobi to dostanie

Dodane przez bikeboy dnia 10-08-2013 16:45
#17

panowie cena to jest za usługę i jest jaka jest, kiedyś kiedy będziecie prowadzić usługi zobaczycie jak to wygląda. Faktem jest że błąd gdzieś popełniono bo silnik powinien pracować normalnie.

Dodane przez Sszakal dnia 10-08-2013 18:07
#18

KucaQ ja ci powiem tak. U mnie mechanik za złożenie prawej strony silnika (Sprzęgło itp) chciał 200zł a wszystkie części miałem. w końcu sam z tatą złożyłem

Dodane przez bikeboy dnia 10-08-2013 19:18
#19

http://www.youtube.com/watch?v=3_EjoP7QlcY myślę że błąd powstał przy montażu tłoka

Dodane przez infermus dnia 10-08-2013 19:38
#20

Ale gdyby tłok był źle zamontowany, silnik by chodził i tylko gorzej się wkręcał?

Mam już dość, ale sam tego bym nie zrobił, bo nie mam ani miejsca do tego, ani doświadczenia.

Edytowane przez infermus dnia 10-08-2013 19:49

Dodane przez bikeboy dnia 10-08-2013 20:19
#21

niestety trzeba sprawdzić wszystko łącznie z ustawieniami na znaki, a co do tłoka nie bez powodu jest oznakowany

Dodane przez infermus dnia 10-08-2013 20:52
#22

no tak, pozostaje mi czekać, ale jestem dziś wkurzony jak nigdy

Dodane przez infermus dnia 10-08-2013 23:53
#23

1 raz taki cyrk i dlatego...

Dodane przez infermus dnia 28-08-2013 17:45
#24

Dzisiaj nadszedł koniec tej przygody.
Moto już u mnie działa i zostało tylko docierać.
Przyczyną tej awarii była podła jakość głowicy, nie znam dokładnie nazw części które były w złym stanie, ale nie dało się wyregulować zaworów, bo jakiś był uszkodzony gwint na tym czymś :P
Zobaczymy czy za tydzień nie odświeżę tematu :P