Tytuł: Eaglets Chopper Team :: zablokowany wał??
Dodane przez KingMen dnia 13-11-2013 19:16
#1
Siema. W poniedziałek sobie jechałem do kumpla Chopperkiem. Wszystko pięknie. Wracałem do domu i nagle coś mi zaczęło dmuchać koło nogi i nagle łoś stracił kompresję. Przepchałem go do domu rozebrałem silnik i okazało się że uszczelka pod głowicą poszła w ch**. We wtorek kupiłem cały komplet uszczelek i skręciłem. Ustawiłem rozrząd dobrze na 100% i nie mogę kopnąć żeby odpalić jakby się tłok zablokował. Zdjąłem jeszcze raz głowice i o dziwo normalnie tłok się rusza jak kręcę magnetem. Znowu założyłem głowice i ustawiłem rozrząd i dalej to samo nie można kopnąć. Próbowałem na chama magnetem ruszyć i dało się ale tłok rusza się tylko wtedy gdy zębatka rozrządu pokazuje oznaczenie JD tam w wcięciu w głowicy i z powrotem do tego samego miejsca tylko po drugiej stronie i inaczej nie da rady. Co to może być???
Dodane przez kamil_gs dnia 13-11-2013 19:39
#2
chyba jednak źle ustawiony rozrząd :p sprawdź czy cechy się pokrywają, czyli T na magnecie na godz.12 i JD na zębatce godz. 9 czyli w tym wycięciu w głowicy, jeśli tak jest i nie da się obrócić silnika to jakimś cudem coś mogło się stać z glowicą i się blokuje w co jednak wątpię i obstawiam na rozrząd :p
Dodane przez szymo_97 dnia 13-11-2013 20:22
#3
Nawet jakby rozrząd był źle ustawiony to wał by się kręcił normalnie...
Zablokowany jest wałek rozrzadu rozumiem?
Musisz rozbroić głowicę i zobaczyć co tam się stało.
Innej opcji nie widzę.
Dodane przez kamil_gs dnia 13-11-2013 20:53
#4
Zależy jak bardzo jest źle ustawiony, Ja złożyłem raz tak o jak było i wałem można było ruszyć tylko kawałek, właśnie tyle ile wyżej jest opisane. Tak czy owak zdejmij glowice zobacz czy wszystko jest ok i ustaw rozrząd patrząc na cechy
Dodane przez Kropa dnia 13-11-2013 23:42
#5
Zdiagnozować łatwo. Skoro zakładasz głowicę i stawia opór przy kręceniu, a po jej zdjęciu jest lepiej, to problem jest w niej. Możliwe, że łożysko na wałku rozrządu się zatarło. Wyciągnij wałek i zobacz, czy łożyska się kręcą lekko, czy z oporem i jak ogólnie z krzywkami.
Dodane przez Tiger_Pro dnia 14-11-2013 11:30
#6
Mialem to samo wez sprawdz pierścienie na tłoku mi jeden sie skrzywil i zablokowal a jezeli to niepomoze to sprawdz zawory a jak to niepomoze to juz sam niwim powinno pom
óc u mnie ostatni pierścień sie skrzywil tzn lekko odgi
ął i zablokowal tłok w cylindrze
Edytowane przez PeeTER dnia 15-11-2013 13:10