Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Problem z R125?

Dodane przez infermus dnia 21-10-2014 18:34
#1

Witajcie :D
Niedawno stałem się posiadaczem Yamahy R125 i prawa jazdy A1 (prawko dostałem dziś :D )
I mam do was takie pytanie:
Dzisiaj trochę pojeździłem, ze 20-30km i przy wjeżdżaniu na podwórko postawiłem na chwile motocykl, zamknąłem furtkę, wsiadam, daję gazu, a on zdycha :/ I mignęła szybko żółta kontrolka (druga od prawej)
https://www.googl...B800%3B600

(Obok macie małą ikonkę z kontrolkami)
Zadziało się tak tylko przy ruszeniu pod górkę, wcześniej nie było żadnych problemów, jak myślicie, co powinienem zrobić i czy to może być jakaś poważna awaria?

Pozdro!

Dodane przez szymo_97 dnia 21-10-2014 18:45
#2

Może sprawdź w serwisówce od czego jest ta kontrolka? Jeżeli motocykl na wtrysku (bo R125 jest na wtrysku, prawda?) tak nagle zdycha to nie wróży nic dobrego. Może sprawdź najpierw nazwyczajniej w świecie czy ma iskrę, a potem będziesz sie dalej zastanawiał co to może być?

Rozumiem, że potem już nie odpaliła?

Edytowane przez szymo_97 dnia 21-10-2014 18:46

Dodane przez infermus dnia 21-10-2014 18:49
#3

Ustawiłem ją bokiem do wzniesienia (bo to podejrzewałem za pośrednią przyczynę) i normalnie odpalił i wszystko było dobrze

Dodane przez szymo_97 dnia 21-10-2014 18:55
#4

a jak jedziesz pod górę to gaśnie? Może tylko to był jakiś zbieg okoliczności?

Dodane przez wujek dnia 21-10-2014 19:31
#5

A ta żółta kontrolka to nie od ssania ?

Dodane przez infermus dnia 21-10-2014 19:47
#6

Wujek nie. Akurat przed powrotem jeździłem trochę góra - dół i nic się nie działo. Oby to był zbieg okoliczności... Tak jak już pisałem wcześniej, przy postoju pod lekką górkę na podwórku przy dodaniu gazu mignęła kontrolka i gasł, postawiłem bokiem do wzniesienia i problem znikł.

Dodane przez wujek dnia 21-10-2014 19:48
#7

Może jakaś tam pompka paliwowa nie dostaje paliwa lub dostaję ale bardzo mało. Czort go wie co to może być. :D

Dodane przez infermus dnia 21-10-2014 20:08
#8

Paliwo generalnie mam :P
Nie no, kurde, mam nadzieje, że to nic poważnego...

Dodane przez klemens244 dnia 21-10-2014 23:40
#9

Wtrysk /układ paliwowy do przejrzenia.

Edytowane przez klemens244 dnia 21-10-2014 23:50

Dodane przez szymo_97 dnia 22-10-2014 22:43
#10

A dowiedziales sie od czego jest ta kontrolka?

Dodane przez infermus dnia 22-10-2014 23:10
#11

Znalazłem w internecie serwisówkę, tylko że po angielsku i ja tego nie ogarniam...

http://www.automo...MANUAL.pdf
Strona 302

Tam jest chyba coś o częstotliwości migania tej kontrolki, nie?

Dodane przez infermus dnia 23-10-2014 19:57
#12

Hmm czyli jest jakiś błąd do zbadania u diagnostyka? Mi bodajże paliło się 2 razy po sekundzie i 3 razy po pół sekundy... czyli tak jakby 23...
Shadow dzięki wielkie za tłumaczenie, nie kryję podziwu, jeśli chodzi o twój poziom angielskiego :D

Podsumujmy:
Wjeżdżając na podwórko i ruszając pod górkę motocykl gasł pokazując kod błędu (prawdopodobnie) 23. Po przestawieniu motocykla względem wzniesienia zapalił i chodził bez najmniejszego zarzutu.
Czy powinienem skoczyć do jakiegoś serwisu żeby mi to sprawdzili na komputerze? Czy to zignorować i jeździć dalej?
A jeśli by trzeba było to zbadać to taka diagnostyka rujnuje budżet?

Dodane przez infermus dnia 23-10-2014 20:29
#13

Albo 24, nie pamiętam dokładnie ile tam tego migało, a może 30- parę nie wiem, kurde...

Dodane przez infermus dnia 23-10-2014 21:55
#14

No chyba... A może wiesz, czy w wypadku tych problemów związanych z tym kodem motocykl, nie odpalałby za kolejnym razem?
Pytam, ponieważ ja próbowałem odpalić potem jeszcze 2 razy i za każdym razem odpalała bez problemu, tylko przy próbie dodania gazu gasła. Potem przestawiłem o 90 stopni, odpaliła i poszła jak gdyby nigdy nic :D

Dodane przez infermus dnia 23-10-2014 23:35
#15

No rozumiem, właśnie zastanawia mnie to, bo przestawiłem go bokiem do wzniesienia i jak gdyby nigdy nic odpalił. Cóż chyba zostaje mi kontakt z ASO, żeby rozwikłać tą zagadkę.

Dodane przez klemens244 dnia 24-10-2014 00:16
#16

Wielkie zaangażowanie Shadow'sa. Super pomoc.
Każdy szuka pomocy w serwisie producenta w takich sytuacjach. Zadzwoń do serwisu Yamahy i po sprawie. Oni maja kody serwisowe i wiedzę co dalej z tym fantem zrobić. Bo jak ci pomóc, skoro choppi nie maja komputerka pokładowego. Ewentualnie wal do właściwego forum. Mając podobne "zwiastuny" w samochodach serwis danej marki wiedział jak to usunąć. To chyba jest jasne.Tu jest młotek i przecinak jak w starych HD, co jet też zaletą techniki.

Edytowane przez klemens244 dnia 24-10-2014 00:37

Dodane przez infermus dnia 24-10-2014 14:33
#17

Pytanie tylko czy można z tym jeździć, czy lepiej go nie ruszać?

Dodane przez infermus dnia 24-10-2014 17:49
#18

Dzisiaj postanowiłem zajrzeć do garażu, odpaliłem ją, chodziła normalnie, więc wystawiłem ją na podwórko i trochę przeczyściłem... Potem ona tak stała i tak na mnie patrzyła, że po namyśle postanowiłem się przejechać :D Pewnie było koło 30 kilometrów, bez żadnych problemów, może to tylko chwilowy kaprys? :P

Dodane przez infermus dnia 25-10-2014 08:26
#19

Dobra, to uznajmy że problem rozwiązany, mam tylko inne pytanie, żeby już nowego tematu nie zakładać to tu się spytam:
Jak ustawić w tym wysokość świateł? Bo jeździłem wieczorem, to każde auto mi migało :D

Dodane przez klemens244 dnia 25-10-2014 11:30
#20

infermus napisał/a:
Jak ustawić w tym wysokość świateł? Bo jeździłem wieczorem, to każde auto mi migało :D

Na ścianę przekładasz wysokość swojej żarówki. Pod nią rysujesz linię poziomą : 12 cm poniżaj /linia "A"/.
Ustawiasz od ściany 10m /lampę swoją hulajnogę. SIEDZĄC reguluj w pionie światło mijania na linię "A". W poziomie to już chyba wiesz, ażeby tylko pobocza nie omiatać. Światła w EU mamu asymetryczne-j.w. W USA są symetryczne, czyli na kloszu lampy bez ugięcia kątowego 15 st /na pobocze/. Wszystko.
No i rzecz jasna ważna jest jakość/miękkość amorów, żeby na dziurawych drogach nie oświetlał chwilowo księżyca.

Edytowane przez klemens244 dnia 25-10-2014 11:42

Dodane przez klemens244 dnia 25-10-2014 11:38
#21

infermus napisał/a:
Jak ustawić w tym wysokość świateł? Bo jeździłem wieczorem, to każde auto mi migało :D

Na ścianę przekładasz wysokość swojej żarówki. Tak jak foty nr 5, 6,7 czytając jak literę "z"

https://www.googl...B421%3B178

Edytowane przez klemens244 dnia 25-10-2014 11:40

Dodane przez infermus dnia 25-10-2014 21:02
#22

Panowie spokojnie :D
Mi chodzi bardziej od strony technicznej niż hmm... :D
Próbuje ogarnąć jak tam coś się wygina czy coś, bo nie miałem jeszcze nic, co jeździ i jest z plastiku :P Generalnie chodzi mi o to, jak ten klosz pochylić.

Dodane przez hansrpg dnia 26-10-2014 10:13
#23

Od wewnętrznej strony owiewki jest śruba regulacyjna najczęściej jest to śruba z łbem 6-ciokątnym i nacięciem na śrubokręt krzyżakowy, jak masz serwisówkę to powinno być tam pokazane z której jest strony.

Dodane przez infermus dnia 26-10-2014 21:26
#24

Mam coś w postaci serwisówki, ale niestety po włosku i muszę polegać na was bardziej niż na tej serwisówce :D Dobra, zobaczę to niedługo, dzięki za info hans.

Edytowane przez infermus dnia 26-10-2014 21:26

Dodane przez hansrpg dnia 26-10-2014 22:07
#25

Na poprzedniej stronie tematu jest link do serwisówki po angielsku, na jej 101 stronie jest opisana regulacja świateł, na ilustracjach dobrze widać gdzie jest śruba regulacyjna.
Pozdrawiam ;]

Edytowane przez hansrpg dnia 26-10-2014 22:09