Tytuł: Eaglets Chopper Team :: 3-ci punkt podparcia
Dodane przez klemens244 dnia 03-02-2015 09:46
#1
Klubowicz o ps. Czarek znalazł w allegro wiboizolatory z Ursusa na 3-ci punkt podparcia silnika poziomego. Ja znalazłem n/w, które są uniwersalne, jak i wymiary podane przez producenta. Można zastosować różne wersje.
które zastosowałem - 2 szt. Blachę mam dospawaną pod saniami /rurami 3/4"/ silnika
Edytowane przez klemens244 dnia 03-02-2015 09:52
Dodane przez Czarek dnia 03-02-2015 09:54
#2
Dzięki temu podparciu powinniśmy pozbyć się większych wibracji, sam jestem w trakcie tworzenia w środę dostane 4 takie poduszki w niedziele lub w poniedziałek pokaże zdjęcia jak to wykonałem. Takie poduszki możemy dostać w sklepach rolniczych lub na allegro.
Dodane przez wujek dnia 03-02-2015 18:46
#3
Super sprawa , panowie a gdy przykręciłbym silnik tylko na te 4 gwinty od spodu? A z osiek do ramy zrezygnował ? Jak myślicie ? Utrzyma się na tych poduszkach , czy porwą się od wibracji ?
Dodane przez kamil_gs dnia 03-02-2015 21:58
#4
Akurat łańcuch jest naprężony u góry a luzny na dole bo moment nadaje nu zębatka zdawcza, luzny u góry naprężony na dole gdy koło tył daje moment, czyli wtedy gdy nie daje się gazu
Dodane przez krysiak115 dnia 03-02-2015 22:30
#5
Dokładnie, łańcuch na górze zawsze podczas przyspieszania będzie naprężony.
Edytowane przez krysiak115 dnia 03-02-2015 22:31
Dodane przez klemens244 dnia 04-02-2015 11:42
#6
Piszcie szerzej, bo to nie jest wszystko zawarte w tym temacie. Pomocny wariant: Mocowanie silnika MZ-ETS 250/150 /w tym głowicy/ do ramy poprzez silentblock. Jak zmieszczę się z gaźnikiem to to wykorzystam.
Oraz:
Weźcie Przyjaciele również pod uwagę taka opcję:
foto zapożyczone z forum:
,
Na zasadzie tulejek/silentbloków np. tak jak od wahacza.
Do pierwotnego i ważnego tematu wrócę z pojęciem koła zamachowego z przeciwwagą=przeciwciężarem
Edytowane przez klemens244 dnia 04-02-2015 11:53
Dodane przez klemens244 dnia 04-02-2015 18:31
#7
Super rozwiązanie. A tuleje do tego też się znajdą ?
Dodane przez wujek dnia 04-02-2015 22:16
#8
Shadow , konstruktorzy silnika z komara byli gówniarzami przy konstruktorach silnika 139FMB. Te silniki robiła Honda przy końcu lat 60tych a początku 70tych. Masz tu pierwszy lepszy przykład.
W tym już był silnik 4 biegowy odpalany bodajże kopką , były jeszcze starsze wersje 3 biegowe i miały pedały po obu stronach silnika.
Teraz zobacz sobie różnicę wiekową pomiędzy silnikami i ich wydajnościami.
Dodane przez klemens244 dnia 05-02-2015 09:14
#9
Jeszcze Szymna brakuje z aktywnych Klubowiczów. Ruch przód-tył silnika jest niwelowany poprzez wykończenie koła zamachowego poprzez przeciwwagę. Jest to widoczne w postaci nawierconych otworów na przeciwległej -najczęściej- stronie czopu korbowego. Dięki temu mamy idealnie wyważony układ korbowo-tłokowy jednostki, który zapobiega wibracjom silnika. Widziałem to na postawionej na pracującym japońskim silniku pełnej szklance z wodą. Nawet owa woda nie drgnęła. Biorąc pod uwagę idealnie wyważone silniki mozna założyć, że jest5 to zrealizowane w pojemnościach fabrycznych 50, 110 ccm i wyżej. Natomiast przeróbka na 72 ccm wnosi zmianę wagi tłoka i tym samym powoduje drgania silnika. Tak to jest w silniku WZORCOWYM. U nas jakość to jest ostatni element teorii Darwina dot. małpy/człowieka z drzewa.
Zamontowanie jednego punktu mocowania silnika do ramy oraz wymienione odboje/wibroizolatory na skutek pracy zębatki zdawczej i naciągu górnego łańcucha, wg. mnie spowodują wyrwanie/zerwnie gwintów z gumy tychże odbojników do góry. Stąd ten pomysł z MZ ETS 250ccm z silentblokami niemieckimi.
No i jest jeszcze ingerencja w zawieszenie silnika na tulejach metalowo-gumowych, która wg. posiadaczy idealnie rozwiązuje tłumienie, czyli eliminacje drgań.
Aha, i nie polemizować ze sobą bo po kątach się rozstawiacie, a przecież wnosicie świeżą krew w dyskusjach. Walić we mnie jak w bęben. Tematów mamy sporo do wiosny.
W sumie nie wiem, którą metodę wybrać. A szczerze to czytam WASZE porady/wypowiedzi i myślę co zrobić dalej. LwG.
Edytowane przez klemens244 dnia 05-02-2015 13:31
Dodane przez Czarek dnia 05-02-2015 11:56
#10
Ciężko by zrobić takie mocowanie, moim zdaniem przynajmniej jedno mocowanie powinno być sztywne najlepiej tylne żeby zębatki się zgrywały
Dodane przez klemens244 dnia 05-02-2015 12:55
#11
Nie, bo to była futurystyka. Przecież to nie przejdzie. MUSI byś chociaż jeden stary punkt i stały z ramą. Przedstawiam alternatywy tylko do wyeliminowania drgań zespołu. Wszystkie silentbloki są jako dodatkowe p.podparcia/zawieszenia silnika. Stary punkt jak widzisz jest jako zwrot w przeciwną stronę kierunku napędu łańcucha. Konstrukcyjnie występuje dla wszystkich silników motocyklowych. Nie ma tu decydującego zginania, rozciągania, skręcania. Występują tylko niezbyt wielkie naprężenie ścinające na spawy, które w rzeczy samej przeniosą tyle co stal. Spawanie bez dostępu tlenu, hahahaha.
Dodane przez klemens244 dnia 05-02-2015 15:18
#12
Takie i wieksze pojemności ma Szymo i Kompozytor. Już do nich uderzam. Wiem, że obydwaj te hulajnogi sprzedają. A sami je robili. Kompozytor cały czas liczy kasę.... dziany Klubowicz. Zbiera chyba na bolida lub F-16.
Edytowane przez klemens244 dnia 05-02-2015 15:20
Dodane przez Kompozytor dnia 05-02-2015 20:20
#13
A jakie są wymiary tych gum od komara ? przy szpilkach ? Może dało by je troszkę z toczyć a otwory na szpilki rozwiercić lekko aby wpić te tuleje gumowe ?
Dodane przez Kompozytor dnia 06-02-2015 07:04
#14
Ok rozumiem xD pomyśle dalej
Dodane przez klemens244 dnia 08-02-2015 07:28
#15
Pomysł jest rzeczywiście niezły. Ja jednak jestem konserwatystą ram, czyli wolę je w całości wyspawane, niż składane z klocków lego. Wiem, że śruba M8 ma wytrzymałość na ścinanie wielkość 800 kg ze stali o c. wł. 7,81 kg/dm3, bo to wyliczałem, ale miałem WŁAŚNIE od wibracji poluzowane nakrętki i śruby na: tarczy hamulca przedniego, tylnej zębatki, śrubę koła z magnesami. JUŻ stosuję środek wiążący gwinty-niebieski -jako średnio twardy dla serwisu i okresowych odkręceń dla M6-M20. Wystarczy. Faktycznie duża jednostka w małej ramie=doskonałe rozwiązanie jako subframe. Sam już mam parę pomysłów z tym związanych, ale opcja MZ jak i wstępne wibroizolatory raczej skłaniają mnie do ich zastosowania. Albo jeszcze wymienione spawane tuleje. Mam jeszcze chwilę czasu na decyzję.
Shadow- boję się nawiercać chińską rurę 3/4" i tak juz słaba z uwagi na dużą zawartość węgla. Chłopaki juz pisali, że wyginali ją w rękach, nie mówiąc o pęknięciach "uszu" mocowań górnej rury 1 +1/4" jak i sanek 3/4" spod silnika. Gdzieś tu zdjęcia są lub były. Na konstrukcje ram motocyklowych stosuje sie rury CIENKOŚCIENNE /nie hydrauliczne o gr. ścianki 3 mm/ ale UTWARDZANE. Po jakimś ślizgu nie musisz stawiać ją na geometrię. Jak najmniej ingeruję ze spawarką i wierceniem. Ale kiedy trzeba to spawam. Zrobiłem przedłużki pod nogi. Mam 185 cm. I spawy trzymają się tego wątpliwego materiału. Pamietaj, że to jest motorower. I sa to ściagniete z japońców wyniki wytrzymałosciówki na 45 km/h, hm...
Dodane przez wujek dnia 08-02-2015 10:39
#16
Bingo! Rozrysujesz mały rzut tego jak by to wyglądało ?
Dodane przez Kompozytor dnia 08-02-2015 12:53
#17
Tez czekam na ten rysunek w 250 u siebie mam zrobione tak
Łapa Górna blacha wiadomo odpowiednio dogiętą dalej metalowa tuleja do tego przyspawana a w niej guma z forda sierry z zawieszenia no i w gumie przydała by sie 2 tulejka ale za mało miejsca i jest tylko szpilka M10
Łapa Tylna identycznie jak u górnej tylko ze wiadomo,,tylna,,
Podpora dolna blacha jak pod dolne mocowanie tylko deko niżej a na niej okolo 15mm guma i wiadomo na niej silnik i przykręcony 4 śrubami M8. Całość jest prawie idealna. Spytacie czemu prawie bo nie chciało mi sie leń albo nie wiedziałem ze to tak istotne zrobić przedniego mocowania identycznego jak górne i tylne ponieważ przy zmianie biegów mocno napieram na lewa część silnik i widac ze aż on caly sie rusza mimo skręcenia( pracuje na gumach) czy to tłumi wibracje zdecydowanie tak moze nie w 100% ale gdy zapale maszynę dam rękę na silnik wibruje pracuje dla mnie norma bo nie jest na sztywno dam rękę na na ramę nawet obok mocowania silnika drgania są o wiele wiele mniejsze.
Dodane przez klemens244 dnia 08-02-2015 20:41
#18
Rusz dupsko po aparat foto.
Dodane przez Kompozytor dnia 09-02-2015 22:25
#19
tu widać nad gaźnikiem tą tuleje, o dziwo jest tam miejsce xD i sie ze soba nie styka :)
Dodane przez matrix dnia 10-02-2015 09:08
#20
Bardzo fajnie to wygląda. Walcz dalej i na bieżąco informuj nas o postępach :)
Może to być jeden z lepszych projektów na tym forum :)
Dodane przez klemens244 dnia 10-02-2015 09:16
#21
Cymes rozwiązanie z gaźnikiem.
Dodane przez krysiak115 dnia 10-02-2015 15:08
#22
Panie muzyk. Czym malowałeś ramę, że tak się świeci?
Dodane przez Kompozytor dnia 10-02-2015 15:50
#23
Penzelkiem hsha i jakąś czarna połyskiem i na to chyba z 3 szpraje bezbarwnego ale nie wiem czy tak wolno ale jest ok:))
Dodane przez wujek dnia 10-02-2015 17:22
#24
To się świeci ? Panie patrz na moją :D
Dodane przez klemens244 dnia 11-02-2015 23:31
#25
Wracając do przedmiotowego tematu.
Znalazłem takie tulejki:
Jeszcze trzeba poszukać tulejek fi 20 do dospawania do ramy.
Edytowane przez klemens244 dnia 11-02-2015 23:48
Dodane przez wujek dnia 12-02-2015 17:51
#26
Bardzo podobne do tych co zastosował Ryland w swoim Death Bike pamiętacie ?
YouTube Video
Dodane przez klemens244 dnia 12-02-2015 20:59
#27
Chyba każdemu zrobiło się ciepło, temu kto miał chociaż raz w ręku klucz do dokręcenia śruby.
EDIT:
Wujek: Nawiąż kontakt z Szymo. On ma wszystkie materiały zamieszczone w Działach Technicznych. Zapewne razem zrobilibyście więcej, bo wiem, że jesteś kopalnia zdjęć maszyn maszyn chłopaków. Kropa zdaje się również posiada foty.