Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Nie wejdzie na wysokie obroty

Dodane przez Krisztu dnia 06-03-2015 22:03
#1

Witam, mam problem. Opisze wszystko od początku dla lepszego sprecyzowania. Moto zaczęło mi ciężko palić więc postanowiłem wyregulować zawory. Odkręciłem korki i okazało się ze zawór ssący nie ma juz regulacji (dodam że już dawno temu szlifowałem konik by jeszcze troche pojeździć na tych zaworach) Wykręciłem prawie całkiem śrubkę od regulacji i kopnąłem pare razy, znalazło sie troche luzu. Ale postanowiłem że rozbiorę silnik i pojadę kupić zawory. Oczywiście nigdzie nie mogłem takich dostać (Mój silnik to lifan 120) więc poskładałem na starych. Poskładałem wszystko do kupy i się okazało że moto nie wejdzie na wysokie obroty. Na niskich było ok, nawet wole obroty były (co mu się nigdy nie zdarzało). Nie mam pojęcia co się stało że moto mi nie wejdzie w ogóle na wysokie obroty. Dodam że rozrząd jest ok, zawory luz mają, gaźnik wyczyszczony ustawiony, świeca jest ok, cewka jest ok. Miał ktoś kiedyś taki problem jak ja? Albo podobne objawy?

Dodane przez szymo_97 dnia 06-03-2015 22:27
#2

Może podczas rozbierania i zakładania powstała jakaś nieszczelność na łączeniach króciec - gaźnik / króciec - głowica i przyczyną jest lewe powietrze?
Chociaż wtedy też by nie było raczej jałowych obr.

Edytowane przez szymo_97 dnia 06-03-2015 22:27

Dodane przez wujek dnia 06-03-2015 22:46
#3

Wolne obroty będą przy lewym powietrzu , lecz nie wkręci się silnik. Będzie mu ciężko , będzie pyrchał , czyrchał i nic. Sprawdź jeszcze raz dobrze luzy zaworowe , a te śrubki od regulacji to mogłeś sobie je wymienić , nie potrzeba całych zaworów. Co do rozrządu , sprawdź go dobrze. I jeszcze raz skręć cały układ ssący najlepiej na sylikonie , ja już nie ufam do końca tym "uszczelkom"

Dodane przez szymo_97 dnia 06-03-2015 22:51
#4

Musi tkwić problem w jakiejś błachostce, skoro wcześniej się wkręcał, a teraz nie. Może i głupie pytanie, ale luzy ustawiałeś na pewno w górnym położeniu tłoka?

Dodane przez Krisztu dnia 06-03-2015 23:01
#5

Jest cały układ ssący na silikonie zrobiony. Rozrząd na 100% dobrze ustawiony, zawory sprawdzane w gmp. U mnie problem zaworowy nie tkwi w śrubkach lecz w samych zaworach, dokładnie mówiąc w ssącym. Już jest tak wyrobiony że do kanału powoli zaczyna wchodzić.

Dodane przez szymo_97 dnia 07-03-2015 08:05
#6

No to ten zawór może już przepuszczać i może przez to?

http://sklep.pitb...ztuki.html

Kup nowe wraz z uszczelką pod głowicę i zobacz, wielki wydatek to to nie jest.

A właśnie... Mam nadzieję, że przy składaniu dałeś nową uszczelkę pod głowicę?

Ile ten Twój Lifan ma przebiegu?

A co do silikonu - nie polecam go nigdzie nigdy dawać. Jak byłem młodszy to wszędzie gdzie się dało go wciskałem, ale po kilku nieprzyjemnych razach zrozumiałem, że lepiej doczyścić dobrze powierzchnie, niekiedy wygładzić drobnym papierem ściernym i na sucho pakować uszczelki.

Edytowane przez szymo_97 dnia 07-03-2015 08:05

Dodane przez Krisztu dnia 07-03-2015 10:08
#7

Szczelność głowicy sprawdzałem, jest git. Przy składaniu silnika nie daje nigdzie ani grama silikonu. Uszczelki pod głowicą nie wymieniałem bo wygląda bardzo dobrze i zresztą nie mam czasu aby czekać na nową. Przebieg mi ciężko określić bo jeżdżę bez licznika ale tak pewnie z 15k będzie miał. Jeszcze dodam że już składałem kiedyś na starej uszczelce pod głowicą i było git.

Edytowane przez Krisztu dnia 07-03-2015 10:12

Dodane przez szymo_97 dnia 07-03-2015 10:17
#8

To, że raz się udało to nie znaczy, że tak zawsze będzie.

Uszczelke pod głowicą wymienia się zawsze, to podstawa.
Jak sprawdzałeś tą szczelność?

Dodane przez Krisztu dnia 07-03-2015 10:52
#9

Naftę wlewam do komory spalania i zostawiam. Ale według mnie uszczelka nie ma tu nic do rzeczy w moim przypadku.

Dodane przez wujek dnia 07-03-2015 18:58
#10

szymo , wytłumacz czemu nie polecasz sylikonu.

Dodane przez Toman94 dnia 08-03-2015 11:02
#11

Sylikon może Ci bez problemu wydmuchać

Dodane przez szymo_97 dnia 08-03-2015 11:06
#12

Jak wyżej.

Zresztą wygląda to jak ciężka prowizorka. W żadnej fabryce (nawet chińskiej) nie ładują nigdzie silikonu. Po prostu sama uszczelka założona na dobrze przygotowanej powierzchni trzyma dużo lepiej niż z silikonem krótko mówiąc. :)

Dodane przez hansrpg dnia 08-03-2015 11:51
#13

W kumpla TZR'ce mieliśmy zagwostkę dlaczego nie ma mocy podczas jazdy i winne okazało się paliwo w zbiorniku. Dla wykluczenia tej opcji kup na sprawdzonej/markowej stacji trochę świeżej 95, podłącz kroplówkę do gaźnika i wtedy się okaże czy aby na pewno nie wina paliwa.

Edytowane przez hansrpg dnia 08-03-2015 11:52

Dodane przez Krisztu dnia 08-03-2015 14:54
#14

Paliwo wykluczam ponieważ wcześniej na tym samym baku było git.

Możliwe jest to że zawór ssący już tak mało się otwiera że na wyższych obrotach nie nadąża z podawaniem mieszanki??

Edytowane przez Krisztu dnia 08-03-2015 19:19

Dodane przez szymo_97 dnia 08-03-2015 20:22
#15

To jest niemalże niemożliwe.
Dorwij nanometr jak Ci się uda i zmierz kompresje.

Dodane przez Krisztu dnia 10-03-2015 07:28
#16

Zdenerwowałem się i zamówiłem nowy tłok cylinder zawory uszczelki i dałem głowice do splanowania. Jak po składam to napisze czy to rozwiązało mój problem. Może innym użytkownika się przyda ten temat.


Po założeniu nowego cylindra, tłoka, uszczelek, uszczelniaczy zaworowych, zaworów moto zaczęło chodzić :D

Edytowane przez Krisztu dnia 14-03-2015 23:14