Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Kingway Leike LK50Q-3 - światła z akumulatora

Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 08:28
#1

Witam.
Czy ktoś już przerabiał światła w tym motocyklu (lub podobnym) na zasilane z akumulatora zamiast z cewki i mógłby się podzielić jakimś schematem lub opisem? Bo chciałbym u siebie dokonać takiej modyfikacji, lecz nie wiem, jak się do tego zabrać, na internecie nic nie znalazłem o takiej przeróbce. Pozdrawiam.

Edytowane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 08:29

Dodane przez szymo_97 dnia 04-05-2015 08:49
#2

Bardzo prosta modyfikacja. Zdzierasz kawałek izolacji przy przełącznikach prawych i z tych kilku kabli wyłonić musisz dwa - żółty i czarny. Odcinasz żółty i izolujesz go, żeby żednego spięcia nie było, a następnie dolutowywujesz czarny do żółtego. Na koniec wszystko izolujesz i po robocie. :) Czarny kabel to plus po przekręceniu stacyjki. Od teraz oprócz czujnika stopu będzie zasilał również przednie światła :)

i.imgur.com/C2N4Jup.jpg

Masz taki prostu schemat, jak czegoś nie rozumiesz to pisz, a wyjaśnię :)

Aa i dość istotny szczegół. Na górze rysunku jest przełącznik, a na dole jakby puszka z instalacja, zapomniałem tego dodać.

Edytowane przez szymo_97 dnia 04-05-2015 08:56

Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 13:00
#3

Czyli po prostu chodzi o to, żeby włącznik świateł był zasilany z akumulatora po stacyjce, tak?.

Dodane przez kamil_gs dnia 04-05-2015 15:46
#4

potwierdzam

Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 16:48
#5

Ok, rozumiem. A czy przy regulatorze napięcia trzeba coś przerabiać?. Regulator mam na 4 piny. Pozdrawiam.

Dodane przez szymo_97 dnia 04-05-2015 21:49
#6

Nic nie musisz poza tym co napisałem wcześniej zmieniać :)

Tylko jeśli masz iskrownik 2 cewkowy (ale LK chyba miały 6 cewkowe) to mogą wystąpić problemy z powolnym rozładowywaniem się akumulatora. Jeśli jednak masz 6 cewkowy to wszystko będzie git na milion procent. Polecam bardzo tę modyfikację. :)

Który masz rok produkcji łosia?

Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 22:39
#7

No niestety, mam iskrownik dwucewkowy: jedna cewka zasila CDI, a druga cewka ładowanie, do tego ma jeszcze odczep do zasilania świateł. Z ładowania i z odczepu idą kable do regulatora, z czego odczep od świateł zasila światła. Rok produkcji bodajże 2007. Pozdrawiam.

Edytowane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 22:41

Dodane przez szymo_97 dnia 04-05-2015 23:05
#8

Kurde no, w takim razie może to być kiepsko.
Dałbym w takim wypadku na Twoim miejscu żarówkę led na tył i z przodu może 21W bańkę.

Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 23:33
#9

Z przodu zaryzykuję może żarówkę 25/25W, a z tyłu dam LEDa. Tylko mnie ciekawi, czy będę musiał przerabiać połączenie przy regulatorze. Pozdrawiam.

Dodane przez szymo_97 dnia 05-05-2015 06:58
#10

Nie, przy regulatorze nic nie robisz, popatrz w schemat, a zrozumiesz :)

Dodane przez Grzegorz94 dnia 05-05-2015 09:16
#11

Skoro tak, to okej, nie mam więcej pytań :). Dziękuję za pomoc w temacie i pozdrawiam :).

Dodane przez szymo_97 dnia 05-05-2015 21:15
#12

Spoko, nie ma za co :)
Zamykam.