Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Kingway Leike LK50Q-3 - światła z akumulatora
Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 08:28
#1
Witam.
Czy ktoś już przerabiał światła w tym motocyklu (lub podobnym) na zasilane z akumulatora zamiast z cewki i mógłby się podzielić jakimś schematem lub opisem? Bo chciałbym u siebie dokonać takiej modyfikacji, lecz nie wiem, jak się do tego zabrać, na internecie nic nie znalazłem o takiej przeróbce. Pozdrawiam.
Edytowane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 08:29
Dodane przez szymo_97 dnia 04-05-2015 08:49
#2
Bardzo prosta modyfikacja. Zdzierasz kawałek izolacji przy przełącznikach prawych i z tych kilku kabli wyłonić musisz dwa - żółty i czarny. Odcinasz żółty i izolujesz go, żeby żednego spięcia nie było, a następnie dolutowywujesz czarny do żółtego. Na koniec wszystko izolujesz i po robocie. :) Czarny kabel to plus po przekręceniu stacyjki. Od teraz oprócz czujnika stopu będzie zasilał również przednie światła :)
Masz taki prostu schemat, jak czegoś nie rozumiesz to pisz, a wyjaśnię :)
Aa i dość istotny szczegół. Na górze rysunku jest przełącznik, a na dole jakby puszka z instalacja, zapomniałem tego dodać.
Edytowane przez szymo_97 dnia 04-05-2015 08:56
Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 13:00
#3
Czyli po prostu chodzi o to, żeby włącznik świateł był zasilany z akumulatora po stacyjce, tak?.
Dodane przez kamil_gs dnia 04-05-2015 15:46
#4
potwierdzam
Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 16:48
#5
Ok, rozumiem. A czy przy regulatorze napięcia trzeba coś przerabiać?. Regulator mam na 4 piny. Pozdrawiam.
Dodane przez szymo_97 dnia 04-05-2015 21:49
#6
Nic nie musisz poza tym co napisałem wcześniej zmieniać :)
Tylko jeśli masz iskrownik 2 cewkowy (ale LK chyba miały 6 cewkowe) to mogą wystąpić problemy z powolnym rozładowywaniem się akumulatora. Jeśli jednak masz 6 cewkowy to wszystko będzie git na milion procent. Polecam bardzo tę modyfikację. :)
Który masz rok produkcji łosia?
Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 22:39
#7
No niestety, mam iskrownik dwucewkowy: jedna cewka zasila CDI, a druga cewka ładowanie, do tego ma jeszcze odczep do zasilania świateł. Z ładowania i z odczepu idą kable do regulatora, z czego odczep od świateł zasila światła. Rok produkcji bodajże 2007. Pozdrawiam.
Edytowane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 22:41
Dodane przez szymo_97 dnia 04-05-2015 23:05
#8
Kurde no, w takim razie może to być kiepsko.
Dałbym w takim wypadku na Twoim miejscu żarówkę led na tył i z przodu może 21W bańkę.
Dodane przez Grzegorz94 dnia 04-05-2015 23:33
#9
Z przodu zaryzykuję może żarówkę 25/25W, a z tyłu dam LEDa. Tylko mnie ciekawi, czy będę musiał przerabiać połączenie przy regulatorze. Pozdrawiam.
Dodane przez szymo_97 dnia 05-05-2015 06:58
#10
Nie, przy regulatorze nic nie robisz, popatrz w schemat, a zrozumiesz :)
Dodane przez Grzegorz94 dnia 05-05-2015 09:16
#11
Skoro tak, to okej, nie mam więcej pytań :). Dziękuję za pomoc w temacie i pozdrawiam :).
Dodane przez szymo_97 dnia 05-05-2015 21:15
#12
Spoko, nie ma za co :)
Zamykam.