Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Ładowanie wskaźnik
Dodane przez Jacoll dnia 20-05-2016 20:53
#1
Pacjent to łoś 50ccm. Podpowiedzcie jak u Was wygląda sprawa wskaźnika ładowania. W moim nie widzę żadnych ruchów wskazówki. Nie wiem, czy to ustrojstwo pracuje choć deko.
Dodane przez kamil_gs dnia 21-05-2016 12:02
#2
on pokazuje poziom naładowania akumulatora a nie poziom ładowania. Wskazówka powinna się wahać przy odpaleniu, włączeniu kierunków/klaksonu. Poza tym po przekręceniu kluczyka powinna być na fulla
Dodane przez comandos21 dnia 21-05-2016 12:32
#3
Ja dodatkowo planuję podpiąć wskaźnik napięcia ale chyba podepnę go pod postojówkę żeby pokazywało mi napięcie w obwodzie.
Dodane przez Jacoll dnia 21-05-2016 14:46
#4
To muszę luknąć czy dryga przy obciążeniu. Pytam, bo non top jest właśnie na maxa.
Edit
Zauważyłem ino delikatne dygnecia wskazówki przy załączonych światłach i dodaniu gazu.
Aku nówka może temu jest non top na plusie. 8)
Edytowane przez Jacoll dnia 21-05-2016 23:51
Dodane przez comandos21 dnia 22-05-2016 00:25
#5
Jak aku. Jest troszeczkę rozładowany to bardziej widać ruch wskazówki. Ja sobie pod wskaźnik podpinał będę wyświetlacz samochodowy napięcia, z którego obciąłem stópkę do gniazda zapalniczki.

Edytowane przez comandos21 dnia 22-05-2016 00:32
Dodane przez hansrpg dnia 22-05-2016 14:28
#6
Jak podepniesz bezpośrednio do aku to będzie działał cały czas nawet na wyłączonym zapłonie. Polecam podpiąć go pod moduł zapłonowy(równolegle do zasilania)plus i minus bezpośrednio do ramy.
Sprawdź też przekłamanie miernika, w temacie o moim moto robiłem wskaźnik ładowania i po porównaniu z dobrym woltomierzem wiem że ten dorobiony zaniża o 0,2-0,3V, warto to sprawdzić aby nie było że ładowanie jest ok, a Ty się będziesz martwił że zbyt słabe bo wskaźnik przekłamuje.
Dodane przez comandos21 dnia 22-05-2016 14:45
#7
Miernik podpiąłem pod wskaźnik -zegar akumulatora i wygląda na to,że ładnie wskazuje. Podczas gazowania 13,6V. Jeszcze nie wiem jak podczas jazdy na pełnym gazie ale jak sprawdzę napiszę.
Gdy wskazówka zegara przy odpalaniu schodziła na czerwone pole(rozładowany miałem akumulator) to wskaźnik pokazywał coś 8.0V chwilowo az załapał zapłon i wraca na 12,4V- 12,7V(nie zwracałem na to zbytnio uwagi więc pisze tak orientacyjnie).
Nagrałem film to wstawię.
Od razu uprzedzam gaźnik jeszcze nie ustawiony ;)
Naładowany akumulator:
https://www.youtu...rUXGTRD9Xo
Rozładowany akumulator:
https://www.youtu...mqnso1BmUk
Edytowane przez comandos21 dnia 22-05-2016 17:56
Dodane przez Jacoll dnia 22-05-2016 22:35
#8
Dzięki za filmik.
Teraz wyjasnijcie mi czy wskazówka zegara stanu aku zachowuje się prawidłowo? U mnie non top jest na czerwonym.
Dodane przez szymo_97 dnia 22-05-2016 22:50
#9
Jeśli wszystko jest w normie to wskazówka powinna zachowywać się dokładnie tak jak na filmikach comandosa.
Gdy jest na czerwonym to albo masz bardzo słabe ładowanie, albo zepsuty ten woltomierz.
Pozdro :)
Dodane przez comandos21 dnia 23-05-2016 10:51
#10
Podepnij miernik i wlacz motor, gazuj i patrz czy napiecie sie waha, jak tak to jest ok. Może masz na full rozładowany akumulator.
Kwasowy czy żelowy ten twój aku?
Edytowane przez comandos21 dnia 23-05-2016 10:55
Dodane przez comandos21 dnia 23-05-2016 10:52
#11
Ile ma Amper akumulator?
Edytowane przez comandos21 dnia 23-05-2016 10:55
Dodane przez kamil_gs dnia 24-05-2016 16:04
#12
oryginalny 4Ah albo 5Ah nie pamiętam teraz ale raczej 4
Dodane przez comandos21 dnia 24-05-2016 19:37
#13
oryginalny był kwasowy, czas wymienić jak już ci tak pokazuje albo zregenerować:) Ja mam 5AH żelowy i zawsze mam na full naładowany a po zimie nie muszę ponownie ładować.
Dodane przez Jacoll dnia 26-05-2016 06:10
#14
Mam 4AH kupiony miesiąc temu, więc raczej jest ok.
Ładowanie sprawdzałem zaraz po założeniu i było tyż dobre. Jutro sprawdzę jeszcze raz, bo nie pamiętam ile dokładnie wynosiło.
Czyli wskaźnik do wymiany... ale zanim to zrobię to sprawdzę okablowanie. Może tam coś paskudzi. :confused:
Dodane przez comandos21 dnia 26-05-2016 10:33
#15
Sprawdź miernikiem ile pokazuje V bo może być fabrycznie coś nie tak z aku.
Dodane przez Jacoll dnia 28-05-2016 10:04
#17
No i sprawdziłem to ładowanko...
Aku po kilku dniach stania 12,5V
Po odpaleniu, załączeniu świateł i dodaniu gazu jest w granicach 13,4V (deko mało)
Oczywiście występują wahania, czyli spada w momencie zejścia obrotów.
Trza będzie się przyjrzeć regulatorowi, ale to dopiero za dwa tygodnie... z powodu wyjazdu.
Dodane przez klemens244 dnia 29-05-2016 11:06
#18
Stand by jest O.K. Pod obciążeniem oświetlenia dobrze byłoby żebyś miał 13,8-14,4 VDC. Trafić dubry regulator napięcia to jest szczęście. Dlatego cała elektryka nie ma gwarancji u sprzedawców. Stałe napięcie ładowania będziesz miał od 1800 obr/min wzwyż przy instalacji fabrycznej. Jak dasz przełącznik aku/prądnica to świecić będzie doskonale, bo cały prąd będzie szedł z niego na regler i przez aku na światła.
Tak więc poniżej 1800 obr/min na biegu jałowym światła bedą pulsowały. Na pocieszenie dodam, że na LEDach TEŻ, pomimo szczątkowego pobierania Amperów rzędu 2,3 Wata/ led, czyli 0,2 ADC/led. Przy ledach w migaczach niestety też. Ja mam teraz prądniczkę 8 /ośmio/ cewkową, więc to mam z głowy, bo stałe napiecie mam zawsze 14,7 VDC po stacyjce. Problem z pusujacym światłem na biegu jałowym jest w prądnicach 2 cewkowych. Ginie przy 6-o cewkowych, ale przy pełnej analizie zawsze to wkurza, no nie ? Jak mówiłem mam 3-4 reglewry na półce i w zależności od różnych prądnic /takich samych/ działa dobrze albo kiepsko. Jak mówiłem ,.... trzeba trafić do danego silnika. Pamiętaj, że regler od 2T i 4T różni się tylko podłączeniem kabli białego i żółtego lub obu żółtych miejscami rzecz jasna w regulatorze napięcia /reglerze/.
Dodane przez Jacoll dnia 29-05-2016 19:52
#19
To teraz już zwątpiłem... z tego co widziałem podczas naprawy silnika mam właśnie 6 cewek. Z tego co piszesz powinno być ok.
Czuję, że jeszcze długa droga do sukcesu w sprawie dopieszczenia.
Dodane przez klemens244 dnia 31-05-2016 23:04
#20
Nie jest tak źle, bo ładowanie jest. A przecież o to chodzi, ażeby aku nie doładowywać raz w tygodniu jakbyś miał np.12,8 VDC, a nie 13,4VDC. Ja miałem z tym siwy dym, więc już wiem, że dobry/właściwie "wstrzelony" regler to jest sukces.
Dodane przez Jacoll dnia 02-07-2016 04:35
#22
Witajcie po przerwie... deko temat przycichł.
Postal sprzeciorek deko w garażu i ostatni pomiar wskazywał około 13.8 przy załączonych światłach.
Na razie musi tak zostać. Mam ważniejsze sprawy na głowie.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc.
Edytowane przez Jacoll dnia 02-07-2016 04:40