Polerka
Są dwa sposoby na zrobienie polerki.
-RĘCZNIE - jest to bardzo długa i czasochłonna praca. Wybrałem tą drogę, kiedy zdecydowałem się na wypolerowanie silnika w kingu. Lecz polerkę możemy przeprowadzić na każdym silniku. Materiały potrzebne do polerki:
-papiery ścierne o różnej gradacji : 200,400,600,800,1000 i jak ktoś chce to może jeszcze drobniejsze np.1500 dla lepszego efektu.
-trochę benzyny ekstrakcyjnej lub ropy
-wiadro lub coś podobnego z wodą
-pasta polerska ,,Tempo" lub ,,Automax". Zdecydowanie bardziej polecam pastę Automax ponieważ zauważyłem że jest bardziej ścierna i nadaje większego i głębszego połysku.
-miękkie szmatki do polerowania
-chęci i wolny czas :->
No to zabieramy się do pracy. Najlepiej jest odkręcić pokrywy silnika z obu stron. Przy odkręcaniu od strony sprzęgła należy pamiętać o spuszczeniu oleju i aby nic nie wypadło i nic nie zgubić. Następną czynnością jest dokładne wymycie w benzynie lub ropie i odtłuszczenie powierzchni które chcemy polewać. Należy zrobić to bardzo dokładnie i usunąć każde zanieczyszczenie. Gdy już nasze pokrywy są czyste i suche wrzucamy je do wiadra z wodą. Używamy kolejno papierów ściernych polerując nimi silnik i co chwile zanurzając w wodzie:
-200 - tego papieru należy użyć tylko do dużych ,,wżerów" i większych zanieczyszczeń oraz do zeszlifowania ,,niedoróbek i niedociągnięć" odlewniczych. Należy uważać z tym papierem aby zbyt mocno go nie dociskać gdyż mogą powstać za duże rysy.
-400 - zaczynami pierwszą faze polerowania, pokrywę trzemy do tej pory aż silnik nie bedzie cały czysty i o jednolitym odcieniu.
-600 - tak jak wyżej tyle że redukujemy rysy powstałe od poprzednich papierów
-800 - również redukujemy rysy, wszystko należy robić dokładnie i porządnie
-1000 - tym papierem już polerujemy powierzchnię. Silnik powinien już być cały czysty biały ale matowy.
-1500 i inne np.2000 - jeżeli ktoś jeszcze chce to może zredukować rysy powstałe od pozostałych papierów do zera :-> polecam
Po tych czynnościach czeka nas najcięższa robota. Zakładam że obie pokrywy już są czyste, suche i matowe. Przechodzimy do polerowania. Nakładamy pastę polerską , naprawdę wystarczy cienka warstwa. Czekamy aż wyschnie i polerujemy szmatką aby można było się przejrzeć w pokrywach jak w lustrze. Tą czynność powtarzamy tyle razy w zależności jaki chcemy uzyskać efekt. Ja wypolerowałem 3 razy i uzyskałem takie coś:
Jest na to drugi o wiele szybszy sposób. Można to wszystko uzyskać mechanicznie. Należy do tego celu mieć wiertarkę i nakładkę filc polerski oraz nakładki ścierne. Silnik trzeba również odczyścić z wżerów i brudów po czym nałożyć pastę na silnik, poczekać aż wyschnie, docisnąć z całej siły filc do silnika i polerować wiertarką. Efekt niesamowity :mrgreen:
Oczywiście tymi sposobami można polerować wszystko! Można zdjąć cały silnik z ramy i wypolerować kartery z zewnątrz, głowicę z zewnątrz. I inne wszystko co jest aluminiowe.
1 komentarz ·
2312 czytań ·
-RĘCZNIE - jest to bardzo długa i czasochłonna praca. Wybrałem tą drogę, kiedy zdecydowałem się na wypolerowanie silnika w kingu. Lecz polerkę możemy przeprowadzić na każdym silniku. Materiały potrzebne do polerki:
-papiery ścierne o różnej gradacji : 200,400,600,800,1000 i jak ktoś chce to może jeszcze drobniejsze np.1500 dla lepszego efektu.
-trochę benzyny ekstrakcyjnej lub ropy
-wiadro lub coś podobnego z wodą
-pasta polerska ,,Tempo" lub ,,Automax". Zdecydowanie bardziej polecam pastę Automax ponieważ zauważyłem że jest bardziej ścierna i nadaje większego i głębszego połysku.
-miękkie szmatki do polerowania
-chęci i wolny czas :->
No to zabieramy się do pracy. Najlepiej jest odkręcić pokrywy silnika z obu stron. Przy odkręcaniu od strony sprzęgła należy pamiętać o spuszczeniu oleju i aby nic nie wypadło i nic nie zgubić. Następną czynnością jest dokładne wymycie w benzynie lub ropie i odtłuszczenie powierzchni które chcemy polewać. Należy zrobić to bardzo dokładnie i usunąć każde zanieczyszczenie. Gdy już nasze pokrywy są czyste i suche wrzucamy je do wiadra z wodą. Używamy kolejno papierów ściernych polerując nimi silnik i co chwile zanurzając w wodzie:
-200 - tego papieru należy użyć tylko do dużych ,,wżerów" i większych zanieczyszczeń oraz do zeszlifowania ,,niedoróbek i niedociągnięć" odlewniczych. Należy uważać z tym papierem aby zbyt mocno go nie dociskać gdyż mogą powstać za duże rysy.
-400 - zaczynami pierwszą faze polerowania, pokrywę trzemy do tej pory aż silnik nie bedzie cały czysty i o jednolitym odcieniu.
-600 - tak jak wyżej tyle że redukujemy rysy powstałe od poprzednich papierów
-800 - również redukujemy rysy, wszystko należy robić dokładnie i porządnie
-1000 - tym papierem już polerujemy powierzchnię. Silnik powinien już być cały czysty biały ale matowy.
-1500 i inne np.2000 - jeżeli ktoś jeszcze chce to może zredukować rysy powstałe od pozostałych papierów do zera :-> polecam
Po tych czynnościach czeka nas najcięższa robota. Zakładam że obie pokrywy już są czyste, suche i matowe. Przechodzimy do polerowania. Nakładamy pastę polerską , naprawdę wystarczy cienka warstwa. Czekamy aż wyschnie i polerujemy szmatką aby można było się przejrzeć w pokrywach jak w lustrze. Tą czynność powtarzamy tyle razy w zależności jaki chcemy uzyskać efekt. Ja wypolerowałem 3 razy i uzyskałem takie coś:
Jest na to drugi o wiele szybszy sposób. Można to wszystko uzyskać mechanicznie. Należy do tego celu mieć wiertarkę i nakładkę filc polerski oraz nakładki ścierne. Silnik trzeba również odczyścić z wżerów i brudów po czym nałożyć pastę na silnik, poczekać aż wyschnie, docisnąć z całej siły filc do silnika i polerować wiertarką. Efekt niesamowity :mrgreen:
Oczywiście tymi sposobami można polerować wszystko! Można zdjąć cały silnik z ramy i wypolerować kartery z zewnątrz, głowicę z zewnątrz. I inne wszystko co jest aluminiowe.

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Świetne! | ![]() |
100% | [3 głosów] |
Bardzo dobre | ![]() |
0% | [Brak oceny] |
Dobre | ![]() |
0% | [Brak oceny] |
Średnie | ![]() |
0% | [Brak oceny] |
Słabe | ![]() |
0% | [Brak oceny] |
Nawigacja
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Ostatnie Fotki
Logowanie