Eaglets Chopper Team zrzesza bikerów z całej Polski posiadajacych: Kinga (Kinroad XT50Q/Leike LK50Q), Aprilię Classic, Red Rose, Gilerę Eaglet oraz Jinchenga Knighta.

Forum działa (w kolejnych odsłonach) nieprzerwanie od maja 2007 roku.

www.eaglets.pl



Nawigacja
Strona główna
Artykuły
Download
Forum
Linki
Kontakt
Galeria zdjęć
Szukaj

Prognoza pogody
Twórczość własna
Kup KINGa
Aktualnie online
Gości online: 5

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 1,153
Najnowszy użytkownik: Gawronek3
Ostatnie artykuły
Easy Rider 1969 - ku...
Podłączanie obrotomi...
Czyszczenie i regula...
Obliczanie średniego...
Dorabianie uszczelek.
Ostatnie Fotki
Moto Expo 2017
Moto Expo 2017
Moto Expo 2017
Moto Expo 2017
Moto Expo 2017
Moto Expo 2017
Moto Expo 2017
Moto Expo 2017
Losowa Fotka
Dorabianie uszczelek.
Gdy rozszczelni nam się jakaś podkładka nie trzeba jej kupować z allegro za kosmiczna jak na takie cos cene, płacąc dodatkowo za przesyłkę.
Większość podkładek do naszego silnika da się dorobić w domu. Niektóre będzie trzeba jednak kupić: pod głowicę, bo jest wykonana ze specjalnego twardego materiału, uszczelki pod kartery, ponieważ ich odrysowanie
i wycięcie byłoby zbyt skomplikowane i czasochłonne i uszczelka pod kolanko wydechowe, dorabiana zawsze będzie sie spalać. Chociaż tutaj można się kłócić, uszczelkę pod głowice mozna by wykonać z aluminium, a do wykonania dużych podkładek potrzeba tylko dużo cierpliwości, przecież dla chcącego nic trudnego.

Zacznijmy od zebrania narzędzi, niezbędne będą:
- zwykłe nożyczki,
- małe nożyczki, takie które będą nadawać się do dokładnego wycięcia i dopieszczenia podkładki. Ja mam takie do obcinania paznokci,
- jakiś duży i gładki element, np. rączka od śrubokrętu

Teraz trzeba wybrać materiał na podkładkę. Dużego wyboru nie ma:
- tektura, ostatnia strona z bloku rysunkowego, kartki z bloku technicznego czy inny twardy papier. Nadaje się wszędzie gdzie nie ma dużego cisnienia i jest najprostsza w obróbce.
- preszpan, jest twardy i dużo wytrzymalszy na fizyczne uszkodzenia niż zwykła tektura, toteż można go zastosować do uszczelnienia bardziej wymagających miejsc.
- aluminium, można pozyskać np. z puszki po piwie. Nadaje się do uszczelnienia mocno obciążonych miejsc takich jak głowica. Aluminium jest dość plastyczne jak na metal,
dlatego nadaje się jako materiał na uszczelkę. Niestety jeszcze nie sprawdzałem czy taka uszczelka sprawdzi się w kingu ze względu na kanały olejowe, ale w komarze sprawdzała się wyśmienicie.

Więc bierzemy się do roboty. Wycinamy w naszym materiale kształt (z zapasem) zbliżony do uszczelki jaką chcemy zrobić. Przykładamy uszczelkę do miejsca gdzie docelowo ma być założona
i mocujemy ją do tego miejsca, np. wciskając śruby od mocowań w odpowiednie miejsca ale można też normalnie ją docisnąć ręką. Teraz bierzemy rączke od śrubokrętu czy cokolwiek innego
co nie zniszczy przyszłej uszczelki i jeździmy nim po całej powierzchni uszczelki w ten sposób aby odcisnąć na niej wszystkie ranty (tam gdzie musi być wycięte). Mając juz linie, pozostało tylko wyciąć podkładkę.
Na sam koniec dopieszczamy ją małymi nożyczkami, nie może pozostać żaden odstający kawałeczek bo może on powodować nieszczelności. Takim sposobem można szybko wykonać uszczelkę do czegokolwiek, z wyjątkami.
Przy odrobinie wprawy wykonanie uszczelki pod gaźnik zajmuje mniej niż 15min.
Dodatkowo można zastosować specjalny klej do uszczelek, ja mam "Hermetyk" i spisuje się znakomicie. Jego wadą jest to, że długo schnie (2-3 dni) ale po wyschnięciu żaden atom tlenu nie będzie miał szans.
Pozdrawiam
Podziel się tym artykułem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
#1 | Kropa dnia maj 12 2012 10:27:51
Ja robiłem wczoraj z tektury uszczelke pod kruciec, gdzie dochodzi do głowicy. Kruciec wysmarowałem jakimś olejem i przyłożylem do tektury. Odbiło się i wiedziałem, gdzie dziury mają być. Następnie wziąłem takie "coś" do wybijania dziur i wybiłem na dziury i na wlot paliwa. Wyszło to nawet estetycznie, lecz nie do końca, bo robiłem to nożem(wycinałem obwód) bo nie chciało mi się iść do domu po nożyczki:P.
#2 | Luksas dnia maj 12 2012 12:14:31
Ciekawe, ale chyba większość nie raz dorabiała sobie w taki sposób uszczelki:D
#3 | pawelka23 dnia maj 12 2012 12:58:21
Nie raz widziałem jak ktoś kupuje pojedynczą uszczelkę, np. do samego gaźnika, dlatego to napisałem.
#4 | boros dnia marzec 17 2013 15:17:45
Ma ktoś może skan tych uszczelek?
#5 | Toman94 dnia maj 11 2014 12:57:21
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Solenizanci:
Solenizanci:
Dorobek

Nadchodzące urodziny:
Pictus29. 11
Shoune29. 11
Plomyk-rider29. 11
PatryS5002. 12
mateusz2604. 12
TOP 5
ArtSpire5001 rep.
kamil_gs76 rep.
szymo_9745 rep.
hansrpg34 rep.
kew28 rep.