Podłączanie obrotomierza
Wstęp:
Więc postanowiłem dodać artykuł jak założyć obrotomierz do Kinga (nie tylko do Kinga, lecz do każdego motoroweru :)). Prawie każdy ma problem przy zakładaniu tego mechanizmu. Z wypowiedzi na forum nie jedna osoba nic nie zrozumie.
Przygotowanie obrotomierza:
Tak więc po pierwsze musimy mieć obrotomierz. Istotne jest to, aby nie był napędzany na ślimak, tylko na prąd. Niektóre obrotomierze mają funkcję zmiany liczby cylindrów. Lecz większość nie ma. Jak ma to ustawiamy jeden cylinder i bierzemy się do montażu.
Jak chcemy założyć obrotomierz np. od dużego fiata musimy zmienić skalę, aby obrotomierz nie zaniżał. Więc jak już mamy obrotomierz ze zmienioną tarczą zabieramy się do roboty.
Montaż obrotomierza:
Kupując obrotomierz w zestawie mogą być kable, jak zarówno może ich nie być. Jak nie ma to nic prostszego jak dorobić. Kable nie muszą być jakieś grube z mocną izolacją. Wystarczą cieniutkie. Musimy naszykować trzy kable. Dwa mniej więcej pół metrowe i jeden dłuższy około metra.
Z tyłu obrotomierza są oznaczenia (myślę, że nie będzie problemu z rozróżnieniem masy, cewki i akumulatora). Jedno będzie +12 i do niego przyczepiamy najdłuższy kabel. Potem zostaną nam dwa: masa i cewka.
Trzecia zostanie zaś cewka. Do cewki i masy przyczepiamy te krótsze kabelki. Tak więc jak już mamy poprzyczepiane kabelki do obrotomierza musimy podczepić je pod motor. Z masą nie będzie najmniejszego problemu (byle gdzie do ramy przyczepiamy). Akumulator też nie stanowi problemu. Ja podłączyłem bezpośrednio do plusa. I cewka - najwięcej roboty. Otóż cewka jest przymocowana pod bakiem. Jak pójdziemy kablem wysokiego napięcia (tego od ściecy) do góry trafimy na cewkę.
Po przeciwnej stronie niż wchodzi kabel wysokiego napięcia wychodzą dwa cieniutkie kable. Jeden czarno-żółty, a drugi zielony. Kabelek, który wychodzi z obrotomierza i ma trafić do cewki lutujemy do tego kabla czarno-żółtego.
Pozostało nam wszystko sprawdzić dwa razy, czy kable są zaizolowane, czy stykają itp.
Odpalić motor i sprawdzić czy działa obrotomierz.
Na koniec jak już wszystko działa mocujemy obrotomierz gdzieś gdzie chcemy i cieszymy się nim podczas jazdy. Mam nadzieję, że wytłumaczyłem logicznie, po chłopsku i nikt nie będzie już zadawał głupich pytań na forum co i jak zrobić. Myślę, że artykuł zawiera wyczerpujące informacje. Pozdrawiam :D
1 komentarz ·
10259 czytań ·
Więc postanowiłem dodać artykuł jak założyć obrotomierz do Kinga (nie tylko do Kinga, lecz do każdego motoroweru :)). Prawie każdy ma problem przy zakładaniu tego mechanizmu. Z wypowiedzi na forum nie jedna osoba nic nie zrozumie.
Przygotowanie obrotomierza:
Tak więc po pierwsze musimy mieć obrotomierz. Istotne jest to, aby nie był napędzany na ślimak, tylko na prąd. Niektóre obrotomierze mają funkcję zmiany liczby cylindrów. Lecz większość nie ma. Jak ma to ustawiamy jeden cylinder i bierzemy się do montażu.
Jak chcemy założyć obrotomierz np. od dużego fiata musimy zmienić skalę, aby obrotomierz nie zaniżał. Więc jak już mamy obrotomierz ze zmienioną tarczą zabieramy się do roboty.
Montaż obrotomierza:
Kupując obrotomierz w zestawie mogą być kable, jak zarówno może ich nie być. Jak nie ma to nic prostszego jak dorobić. Kable nie muszą być jakieś grube z mocną izolacją. Wystarczą cieniutkie. Musimy naszykować trzy kable. Dwa mniej więcej pół metrowe i jeden dłuższy około metra.
Z tyłu obrotomierza są oznaczenia (myślę, że nie będzie problemu z rozróżnieniem masy, cewki i akumulatora). Jedno będzie +12 i do niego przyczepiamy najdłuższy kabel. Potem zostaną nam dwa: masa i cewka.
Trzecia zostanie zaś cewka. Do cewki i masy przyczepiamy te krótsze kabelki. Tak więc jak już mamy poprzyczepiane kabelki do obrotomierza musimy podczepić je pod motor. Z masą nie będzie najmniejszego problemu (byle gdzie do ramy przyczepiamy). Akumulator też nie stanowi problemu. Ja podłączyłem bezpośrednio do plusa. I cewka - najwięcej roboty. Otóż cewka jest przymocowana pod bakiem. Jak pójdziemy kablem wysokiego napięcia (tego od ściecy) do góry trafimy na cewkę.
Po przeciwnej stronie niż wchodzi kabel wysokiego napięcia wychodzą dwa cieniutkie kable. Jeden czarno-żółty, a drugi zielony. Kabelek, który wychodzi z obrotomierza i ma trafić do cewki lutujemy do tego kabla czarno-żółtego.
Pozostało nam wszystko sprawdzić dwa razy, czy kable są zaizolowane, czy stykają itp.
Odpalić motor i sprawdzić czy działa obrotomierz.
Na koniec jak już wszystko działa mocujemy obrotomierz gdzieś gdzie chcemy i cieszymy się nim podczas jazdy. Mam nadzieję, że wytłumaczyłem logicznie, po chłopsku i nikt nie będzie już zadawał głupich pytań na forum co i jak zrobić. Myślę, że artykuł zawiera wyczerpujące informacje. Pozdrawiam :D
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Świetne! | 60% | [3 głosów] | |
Bardzo dobre | 20% | [1 głos] | |
Dobre | 20% | [1 głos] | |
Średnie | 0% | [Brak oceny] | |
Słabe | 0% | [Brak oceny] |
Nawigacja
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Ostatnie Fotki
Logowanie